Chrysler : chrysler 300 m

Wij hebben hier een chrysler 300m.
Het probleem van deze auto is dat de accu na 2 dagen stil staan leeg is
bij lek spanning meten meten we 0.04 amp lek stroom
er zit in deze auto een bijgebouwd alarm systeem (geminni)
Een nieuwe accu was ook geen oplossing want hetzelde probleem blijft.
Weet iemand mischien een oplossing voor dit probleem

wvanvliet

Geplaatst door wvanvliet (0) , lid sinds 22 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chrysler Overig? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

Jos_Joersen (0), 22 jaar geleden

0,04 Amp kan nooit voldoende zijn om dit probleem te veroorzaken, is dit probleem consequent, elke 2 dagen leeg ?ik zou stuk voor stuk een aantal verbruikers loskoppelen te beginnen met het alarm, ik heb geen ervaring met zo`n type chrysler, maar de oorzaak MOET een clandestiene verbruiker zijn.

adrietool (0) PRO, 22 jaar geleden

Zet de aan een scoop in de dynamo stand en kijk of alle fase
goed zijn en niet pieken het komt voor dat de massa diode kapot is dan stroomt de SPANNING naar massa.

Neem een 100 oms voltmeter en sluit deze aan in SERIESCHAKKELING dus niet PARALELL zet alle verbruikers uit
bij spannings verlies op de volt meter kan men dan de lekspanning aflezen waardoor dan de veroorzaker is op tesporen en geen ampere meter gebruiken. 06 53 261 398

drborg (0) PRO, 20 jaar geleden

diodebrug vd dynamo lijkt me wel een goede kans.

stekker en + draad dynamo loskoppelen en 2 dagen laten staan,

als de accu dan niet leeg is, diodeblok vervangen.

succes ermee

Joeri5520 (0) PRO, 20 jaar geleden

Je meet lekstroom 0,04 ampere. Daar gaat die accu echt niet van leeg na 2 dagen, dat gaat weken goed. Daarmee weet je dus ook dat je geen clandestiene verbruiker hebt, dus dat kan je ook uitsluiten. Ook een diodebrug in je dynamo hoef je niet over na te denken, je lekstroom zou dan hoger zijn, lekker laten zitten dus.

Wat kan er dan wel aan de hand zijn ?

- verandering van lekstroom in verloop van tijd, bij veel auto's gaat heb je in het begin een hoge lekstroom, na 30 minuten gaat de auto in rust en zakt de lekstroom tot een paar honderste ampere. andersom heb ik nog nooit meegemaakt maar mischien heb jij de primeur.

- toch een slechte accu

- verkeerde meetmethode; begin met een goed doorgeladen accu. meet de accupanning parallel, op de polen) en noteer dit, koppel de pluspool los en sluit een amperemeter in serie aan in de stroomkring. gebruik een multimeter die je stroomsterkte kan weergeven in de tijd (verloop). Heb je die niet dan zal je helaas regelmatig je waardes moeten noteren. Meet na een aantal uur de spanning op de polen. Is deze laag terwijl je al die tijd slechts een paar honderdste ampere lekstroom hebt gehad, dan weet je dat ook je nieuwe accu kapot is. Anders heb je op het moment dat je lekstroom hoog was mischien wel wat anders opgemerkt ?

storm-h (0), 17 jaar geleden

zit er toevallig een aftermarket navigatiesysteem in?
en zo ja, zijn de beide plusdraden soms bij elkaar buiten het kontaktslot om geschakeld?
In dat geval trekt je gps sensor waarschijnlijk je accu leeg.
deze blijft nl. naar aanwezige satellieten zoeken.

grtz Herman

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Overig of stel zelf een nieuwe vraag.