Sinds een tijdje wanneer ik smorgens wil vertrekken of als de wagen enige uren heeft stilgestaan werkt de koppeling van de automaat niet onmiddelijk dan moet ik enkele malen gas geven vooraleer hij pakt waar kan dit aan liggen.Hij doet dit zowel in voor- als achteruit
Ook mijn achterruitenwisser begint spontaan te werken soms tot vervelends toe weet iemand hoe ik dit kan oplossen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Oliepeil van de automaat (laten) controleren en eventueel het geheugen van de automaat-ecu op storingen. Er wil nog wel 'ns 'n sensor defect gaan.
Het zijn helaas niet de meest ideale bakken.......
Gr.
Alvast bedankt
17 jaar
handrem omhoog en zet em in z'n R stand,
kijk nu naar de oliepijl van de automaat
17 jaar
Kan mij iemand zeggen waar de filter van de automaat zich bevind
ik heb geen boekje van de auto met technische gegevens
17 jaar
filter kan vernieuwd worden door pan los te draaien
filter en tube ATF sealer (geen vaste pakking) is bij elke dealer op voorraad
5 ltr kan ATF3is voldoende voor verversing
Speed 2006 : als je een reactie geeft lees en kijk even naar wat je vermeld alvorens te posten !
handrem omhoog betekend bij deze auto dat hij dus niet op de handrem meer staat !
lijkt mij lastig om oliepeil van automaat te controleren als deze in de R staat;
moet je toch al heel veel plaats hebben (en een goede conditie) om achter de auto aan te lopen
tsja ....wat moet ik hier nog aan toevoegen..............
marleen23zwart;vaak is het een kwestie van logisch nadenken
info is altijd te vinden voor deze vragen
misschien even Google 'n
suc6
hoe controleer jij de olie van de automaat dan
je start de auto, je trekt de handrem omhoog, bij dit geval trap je erop
je schakelt em in z'n R stand, de mini van gaat heus niet achteruit tenzij je handrem niet goed werkt
en dan controleer je de olie, hoe hebben ze het jou geleert?
17 jaar
Voor speed2006 ; lees maar even ondertaande volledige text
voor alle A604 en 31TH transmissies van Chrysler/dodge en Plymouth modellen
If the vehicle has been driven over 10 miles or 16 km (15 miles or 24 km in frigid temperatures) and the fluid temperature is 160-175 degrees F, 70-80 degrees C, the transmission is hot.
If the vehicle has just been driven for a long time at high speed or in city traffic in hot weather, or if the vehicle has been pulling a trailer, an accurate fluid level cannot be obtained. Check the level after the fluid has cooled down (about 30 minutes).
You may check the level when the transmission is cold. If the vehicle has not been driven for over five hours and the fluid is about room temperature 70-85 degrees F, 20-30 degrees C, the transmission is cold. However, checking a cold transmission is to be used for your reference only and the transmission must be checked again for correct level at normal operating temperature.
Step-by-step procedures.
With the vehicle level, first set the parking brake and then start the engine.
While the engine is idling, depress the brake pedal and shift the selector lever into each range from "P" to "L" and return to "P".
With the engine still idling, check the fluid level and condition on the automatic transmission fluid dipstick.
Pull out the dipstick and wipe it clean with a rag (be careful, fluid is hot).
Reinsert the dipstick -- push it in as far as it will go.
Pull the dipstick out and look at the fluid level. If the transmission is hot, the fluid level should be in the "HOT" range on the dipstick. Similarly, if it is cold, the level should be in the "COOL" range.
peilen doen we dus toch maar in P(arking) bij een warme transmissie,niet in R(everse)
suc6
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar