Chrysler Voyager: verstuivers losdraaien

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2,5L TD

Hallo,


Ook maar even onder chrysler gezet omdat wat dit betreft de RAMVAN en de Voyager gelijk zijn.

Voor een koprevisie moet ik van een RAMVAN 2,5L TD BJ.2000, de kopbouten losdraaien. Om bij de voorste kopbouten te kunnen komen moeten de verstuivers er uit.
Wegens gebrek aan een lange dop 28, heb ik een ringsluitel 28 geprobeerd. Helaas kreeg ik ze hier niet mee los.
Kan iemand mij vertellen of het gewoon een kwestie van losdraaien is? Of heb ik misschien iets gemist? Linksedraad of zo? Of is het altijd dat ze zo vast zitten?
Morgen toch maar eens een lange 28 zien te regelen, om wat meer kracht te kunnen zetten. Hopelijk heeft iemand voor tijdig kunnen reageren, om mij te kunnen vertellen of ik idd. wel juist bezig ben.

Online

volvokees

Geplaatst door volvokees (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chrysler Voyager? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

moderator (0) PRO, 17 jaar geleden

Zit normale rechtse draad op.
Hiervoor zijn wel aparte opengewerkte doppen voor om de verstuivers los te draaien. D.i.m. de retouraansluitingen.

sytze (0) PRO, 17 jaar geleden

Koop dan eerst maar es een verstuiverdop, want anders heb je zo de retour pilaar eraf liggen. Daar is echt niet zoveel moeite voor nodig. Ook kun je daar een eventuele draad van een naaldslag sensor in kwijt tijdens de en montage.
En ja, ze kunnen vreselijk vast zitten, en dat moeten ze ook weer.

Sytze

volvokees (0), 17 jaar geleden

Ik kon niet aan een verstuiverdop 28 komen, het blijkt dat 27 meer standaard is maar het is uiteindelijk gelukt met een pijpsleutel 28.De koppen liggen nu bij het revisiebedrijf, ergens volgende week mag het opbouwen weer beginnen.

Bedankt voor jullie reacties.

volvokees (0), 17 jaar geleden

wegens scheuren in de oude koppen, heb ik gisteren nieuwe koppen op het blok geschroeft en toen de verstuivers aan de beurt waren bleken ze er niet in te passen?!?!?!?!
Het gat van de verstuivers in de nieuwe koppen is een stukje kleiner dat de gene in de oude koppen.
Er zitten verstuivers in met de volgende sn. nr. KCA17s70, 150bar. Kan iemand mij zeggen of dit wel de orginele verstuivers zijn of dat er al eens mee gerommeld is? Of is er een keer een wissel geweest met een bepaald bouwjaar?

volvokees (0), 17 jaar geleden

haha, er bleken nog busjes in de verstuiverruimte te zitten,
ff eruit wurmen en de verstuivers passen weer :-)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.