Distributieriem, spanrol, waterpomp en lagers van looprol vervangen, riem loopt bijna tegen cilinderkop aan.(dus net iets over de rand van het tandwiel)
Heb één voor één alle komponenten teruggewisseld om de oorzaak te ontdekken, blijft hetzelfde(dus ook met alle oude onderdelen loopt de riem scheef). Riem omgedraaid gemonteerd, alle oude komponenten gemonteerd. Met rij gecontroleerd of poulys e.d. in lijn staan.
Wie kan mij helpen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
wat zou kunnen zijn dat er op een loop of spanrol een rand opzit die de riem op zijn plek houd zoals vaak bij een waterpomp het geval is,ik geloof bij een type opel zitten twee looprollen met opstaande rand gemonteerd eentje aan de buitenkant en eentje aan de binnenkant zodat de riem op zijn plek blijft,heb je originele spullen gekocht??en was dit ook al bij je oude riem???en ligt ie niet te strak???
Bij de oude riem was dit niet zo, op pouly van waterpomp zit een randje aan de pompzijde, op krukas aan de buitenzijde. Nokkenas tandwielen en loop en spanwiel hebben geen randen. Spullen zijn niet origineel, maar heb oude onderdelen(wel origineel) nogmaals gemonteerd en toen liep riem ook om. De spanning van de riem wordt bepaald door een verende spanrol (ook tijdens draaien motor), npg ideeën?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar