Chrysler Stratus: Inhouden, stotteren, afslaan

Bouwjaar: 1999, Brandstof: LPG, Motorcode: 2.0 16v

Wij hebben het volgende probleem:

Auto houdt in, stottert en slaat regelmatig af zowel op gas als benzine.

Auto bij de dealer uit laten lezen en daar kwamen de volgende dingen uit:

- krukassensor

- nokkenassensor

- lambdasonde

Zijn deze alledrie kapot of is er iets anders aan de hand?

Totske

Geplaatst door Totske (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chrysler Stratus? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

19 Reacties

Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden

computer is wss in de war, krukassensor..... dan vonkt ie helemaal niet
nokkenassensor idem dito

lambda sonde... heel goed mogelijk, loopt ie koud wel goed?

gr

Peco power

Totske (0), 15 jaar geleden

Nee ook koud loopt ie niet goed. Heeft 's morgens vaak moeite met starten.

Hij geeft trouwens bij de krukas en nokkenas aan dat ie het signaal gemist heeft.

Kan het zijn dat de lambda kapot is en de rest daarvan in de war raakt?

Gr. Totske

Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden

signaal gemist, dat zou betekenen dat ie van tijd is, en dat kan ook de lambda sonde nkunnen verklaren.

miss dat een van de chrysler specialisten hier dit kan verklaren.

Ik heb het al veel vaker gezegd in andere topics, het vermelden van je woonplaats is vaak voor de forumspecialisten makkelijker, die weet vaak wel iemand in de buurt waar je goed geholpen kunt worden.
gr

Peco Power

Totske (0), 15 jaar geleden

Bedankt voor je snelle reacties Peco Power! Heb m'n gegevens al aangepast...

Wat ik zelf zo vreemd vind is dat het de ene keer veel erger is dan de andere keer. Vandaag bijvoorbeeld heeft ie nagenoeg niet gestottert e.d.

Gr. Tamara

Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden

GA of laat alle stekkerverbindingen eens checken/ reinigen, je zit net in een beetje "ongedekt" gebied. Zou zo ff niet iemand weten, maar ik ben aan het denken...
gr

Peco Power

Totske (0), 15 jaar geleden

Okee dit ga ik zsm laten doen.

Heb vandaag weer iets nieuws meegemaakt. Dit was zondag ook al een keer voorgevallen. Toen dacht ik dat er iets op de weg lag of dat het vuurwerk was ofzo. Vandaag tijdens het optrekken op de invoegstrook hield ie ineens in (echt met een schok) en hoorde ik een knal onder de auto (door de uitlaat?).

Enig idee?

Gr. Tamara

Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden

hij krijgt toch verkeerde aansturing, de knal is een verbranding van te rijk mengsel in het uitlaattraject, hiermee doorrijden geeft heel veel ellende,hier heb ik een adres voor je, in kaatsheuvel, da's voor jou redelijk in de buurt. Ken het bedrijf compleet niet, maar die hebben in elk geval knowhow van amerikanen.
http://www.catcars.nl/

groeten

Peco Power

Naschrift: geen reclame voor het bedrijf , want ik ken het totaal niet, maar de klacht is te serieus om er zo mee door te rijden, vandaar dat ik ff mijn database heb doorzocht voor iemand zo dicht mogelijk in dde buurt.

Totske (0), 15 jaar geleden

Dankjewel Peco Power!

We laten de auto nu maar staan voor er nog meer kapot gaat. Het knallen in de uitlaat werd steeds erger en de auto heeft één of meerdere backfires gehad aan de luchtfilterbak te zien.
Vandaag lambdasonde besteld bij de dealer. Die komt vrijdag binnen en wordt er zaterdag ondergezet. Worden ook gelijk de sensoren nagekeken.

Groetjes Tamara

Totske (0), 15 jaar geleden

Okee, even een update...

Gisteren nieuwe, originele lambdasonde gemonteerd. Het knallen is verdwenen. Auto houdt echter nog steeds in en slaat nog steeds af.
Morgenvroeg gaat ie naar de dealer...

Totske (0), 15 jaar geleden

Net telefoontje gehad van de dealer...
Diagnose is kabelboom of computer. Wat denken jullie dat het meest waarschijnlijk is?

Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden

uitgaande van de ervaring..... computer..., eerst ff uitwisselen met 1 uit een auto zonder problemen geeft vaak uitsluitsel

gr

Peco Power

br0ns (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=Mercury]uitgaande van de ervaring..... computer..., eerst ff uitwisselen met 1 uit een auto zonder problemen geeft vaak uitsluitsel

gr

Peco Power[/quote]
Dit zal niet gaan als de sleutel startonderbreking heeft. Maar dan denk ik ook Computer maarja even de kabelboom na meten kan geen kwaad om het uit te sluiten

Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=br0ns][quote=Mercury]uitgaande van de ervaring..... computer..., eerst ff uitwisselen met 1 uit een auto zonder problemen geeft vaak uitsluitsel

gr

Peco Power[/quote]
Dit zal niet gaan als de sleutel startonderbreking heeft. Maar dan denk ik ook Computer maarja even de kabelboom na meten kan geen kwaad om het uit te sluiten[/quote]
was ik ff vergeten...... Sylvester
maareh, ik lees nou net g3, en ik heb daar ook wel eens wat mee meegemaakt aan knippen en doorverbinden, dus dat zou ook heel goed in de kabelboom kunnen zitten.

Totske (0), 15 jaar geleden

Bedankt voor jullie reacties!

Sprak nu net iemand die bij de Chrysler gewerkt heeft en zijn eerste reactie was ontsteking of het niet op tijd staan.... Heb hem de diagnose van de dealer voorgelegd en hij heeft daar zeer sterk zijn twijfels bij.

Weet het echt ff niet meer...

Wat is jullie eerste ingeving bij mijn verhaal losstaande van wat de dealer e.d. mij hebben verteld?

Gr. Tamara

br0ns (0) PRO, 15 jaar geleden

Mijn stappenplan zou zijn :

Controle Distributie. (dan zou ook chek engine branden als deze verkeerd zou staan tenzij ze de distributie verkeerde hebben ingeleert dit kan)
Controle Kabelboom.
Computer Wisselen/Na kijken/Uitsluiten.

Uhm de stratus heeft elecktronische ontsteking dus deze kan niet van tijd afgaan om dat de computer dit regelt, tenzij de computer stuk is.

Totske (0), 15 jaar geleden

Heb de auto vandaag maar weer opgehaald bij de dealer.
Ga nu inderdaad eerst eens even de distributie laten controleren door een universeel USA-bedrijf. Het check-engine lampje brandt niet, maar wil zeker weten dat de distributie goed is. Hier hebben ze bij de dealer misschien niet eens naar gekeken...

In ieder geval weer bedankt voor de reactie en ik hou jullie op de hoogte van eventuele vorderingen!

Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden

Dealer (op sommige na) (sorry Sylvester) hebben nogal snel de neiging om de auto aan "de kast te zetten" en dan de storingen af te lezen. komen die niet dan wordt het lastig. Een beetje kortzichtig soms en voor de klant duurt het dan lang. Distributie is het vast niet, dan zou je een melding gehad hebben zeker op de kast. Andersom ook trouwens, ik kom ook wel eens ergens niet uit en dan weten ze het bij de dealer wel.
\\een ander oor en oog kunnen dan soms andere dingen ontdekken/ proberen

gr

Peco Power

Totske (0), 15 jaar geleden

Ik hoop eerlijk gezegd dat het de distributie wel is. Lijkt me het minst dure probleem. Maar ik ga er maar niet vanuit!
Ik laat er nu idd iemand anders naar kijken om te zien wat die ervan zegt en om de kosten enigszins te drukken. De dealer hanteert nou eenmaal niet bepaald een laag uurtarief.

Jullie horen nog van mij! Bedankt zover!

Groetjes Tamara

Totske (0), 15 jaar geleden

Het probleem is eindelijk opgelost! Hij is er wel twee keer voor weggeweest, maar goed.
De eerste keer hebben ze geconstateerd dat een keering bij een pijpje van een bougie niet goed dicht was waardoor er olie inliep? Hiervan dachten ze dat dit de oorzaak was. Auto opgehaald en bij invoegen op de snelweg gelijk weer een backfire. Probleem nog niet opgelost dus.
Auto vorige week maandag weer teruggebracht. Toen hebben ze de nokkenassensor vervangen en de auto loopt nu motorisch goed.
Wel hebben ze mij gewaarschuwd voor de automaatbak. Hier ga ik een nieuw onderwerp voor openen, want ik weet niet goed wat ik daarmee aan moet.
Bedankt voor al jullie hulp!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Stratus of stel zelf een nieuwe vraag.