Goeden dag,
Ik heb afgelopen zaterdag een chrysler voyager 3.3 v6 LE uit 1992 gekocht hij rijd heerlijk, maar;
Bij een hobbel of een kuil bonkt hij erg bij het rechter voorwiel vering en dempers voelen gewoon goed aan, jullie misschien ideeen?
Als je rustig rijd is er niks aan de hand, als je wat meer gas geeft en daarna stopt zie ik dat er tussen de waterpomp en het motorblok koelwater lekt. Omdat het lekken niet altijd is zou ik denken dat het niet aan de waterpomp zelf zou liggen, jullie misschien ideeen?
Mvg Richard
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Schokbreker.(s)
Op vraag één zou ik ook op de schokbreker gokken. Over de koelvloeistof; hoe kun je zien dat het lekt "tussen de waterpomp en het motorblok"? Ik kan me vergissen, maar de waterpomp wordt volgens mij aangedreven door de distributieriem en is nogal verscholen achter de bevestigingplaat waar het motorsteun aan vast zit (waar vervolgens de multiriem weer voor zit).
Als het daar echt tussen vandaan komt zal de waterpomp vervangen moeten worden (hetgeen best nog wel een klusje is). Is de motorolie nog wel mooi zwart en de koelvloeistof niet bruin? Dan zal het waarschijnlijk alleen naar buiten lekken en kun je (hoewel veel mensen dit niet aanraden) "leak-stop" gebruiken (wordt bij veel tankstations wel verkocht) om het lekken in elk geval tijdelijk te stoppen.
Hieronder een afbeelding van de waterpomp van mijn vorige Chrysler (weliswaar een 3.0 V6). De linker kop (en multiriem en distributie) is er hier af, maar die gladde conus in het midden is de aandrijving voor de pomp. De echte lekkage plek lijkt me daarom nogal moeilijk waarneembaar.
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Grand Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar