Veel koelwater verbruik (5 liter op de 10km), geen lekkage zichtbaar en ook geen rook uit uitlaat.
Met warme motor koelsysteem afgeperst, geen druk verlies. Met koude motor wel druk verlies.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hoe is je olie niveau?
Hallo Laurens,
Olie nivo blijft gewoon goed. Heb zelf het systeem niet afgeperst, is gebeurt door een plaatslijke garage bedrijf gebeurt. Heb vanmiddag zelf even gekeken bij de auto(is een auto van een vriend), motor loopt niet warm en start gewoon goed met koude en warme motor. Nivo in het koelsysteem vat stijgt wel, maar het lijkt dat die geen strooming heeft. Uitlaat gassen normaal en zie geen water onder de auto lopen. Lijkt op een niet werkende waterpomp. Komt dit vaker voor bij deze motors?
Een niet werkende waterpomp kan geen koelvloeistof verbruik veroorzaken!
Is je kachelradiateur niet lek?
In de auto?
En als je niveau snel stijgt betekend dat hij druk op bouwt !
Klopt nivo stijgt en gooit hem via het vatje eruit
Als ik de dop los draai zie ik geen stroming en of gasbellen. Maar bouwt wel druk op.
Lijkt wel de thermostaat dicht blijft.
Het is geen verbruik dat koelwater, zag toen hij warm liep via het vatje uit spugen. Maar geen gasbellen te zien. Kachelradiateur lekt niet zo ver ik het kan zien of voelen.
Okey, maar je aller eerste bericht leg je het toch even iets anders uit!
Voor dat je er iets opzet de volledig klacht
Je hebt het zelf over koelwater verbruik!
En nu zeg je dat hij het via de overloop eruit gooit!
En je probleem staat al op opgelost gemeld!
Klopt laurens van het eerste bericht/ melding dat die niet helemaal kloppend is.
Heb de melding geplaats met de info van de garage bedrijf en eigenaar van de auto.
Ben zelf later gaan kijken (alleen zonder gereedschap) en wat standaard testen gedaan en kwam toen met die bevindingen. Heb de fout gemaakt door eerst te posten en dan zelf te onderzoeken, grote en domme fout van mijn.
Maar hij bouwt te veel druk op in het systeem, waardoor die het eruit gooit via de vuldop.
Heb zelf het gevoel dat er geen stroming in het systeem zit. En er komt geen luchtbellen in het expansie vatje. Dacht zelf aan de thermostaat die dicht blijft zitten waardoor de motor warm loopt en koelsysteem begint te koken.
Probleem is nog niet opgelost, even kijken hoe dat wel staat gemeld
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler 300C of stel zelf een nieuwe vraag.
5 jaar