close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Chrysler Voyager: Koppeling grijpt snel aan, moet helemaal onderin getrapt worden.

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5 CRD

De titel zegt het al, de koppeling grijpt vrijwel direct aan.
Hydraulisch systeem is niet te ontluchten voor zover ik kan zien.
Ik zie ook geen afstelmogelijkheden, maar ben een Ford-man dus wellicht kijk ik er overheen.
De auto heeft pas 100000 kilometer gerede, dus versleten koppeling lijkt me onwaarschijnlijk.

Wellicht weet iemand meer. Alvast bedankt
Anton

Geplaatst door

antig01 (0)
badge

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Koppeling is inderdaad niet te ontluchten. Het kan zijn dat de Hevel die in de bak zit ingesleten is.

br0ns 0
badge

15 jaar

Is dit mogelijk na 100 000 km? Nogmaals ik ben een ford-monteur ,maar dit is dan toch wel heeeel snel?
Klant had hiervoor ook een voyager (vorig type) maar daar zat na 415000 nog de 1e koppeling in!
Toch bedank voor de reactie!

antig01 0
badge

15 jaar

Het komt wel eens voor maar het is wel heel erg snel hoor.

br0ns 0
badge

15 jaar

Kan ik dit controleren zonder de bak te demonteren?

antig01 0
badge

14 jaar

Nee, owja schiet me net te binnen kan ook zijn dat het nokje in de bak versleten is (als ware het punt van kantelen)

br0ns 0
badge

14 jaar

Je stelt dat de hydraulische bediening niet te ontluchten is, dit is theoretisch niet mogelijk. Wanneer je eraan repareert of vloeistof ververst moet die mogelijkheid er wel zijn.
Wel is het zo, dat lucht er over het algemeen niet ineens na een ton er in zit. Maakt de hevel op de bak wel de volledige slag? Zo ja, dan is idd de koppeling versleten of de bedieningshevel zoals br0ns al aangeeft.
Optisch is een koppeling niet op slijtage te controleren zonder demontage, die hevel zou je miss kunnen zien door de opening in de bak.

Wauter 0
badge

14 jaar

Ik ga binnenkort even kijken/ de bak demonteren.
Daarna laat ik hier ook wel even weten.

antig01 0
badge

14 jaar

ik heb het zelfde probleem gehad.
ik heb de gaffel vervangen, dit scheelde al iets.
het was bij mij nog niet over, dus heb ik ook de pomp aan de bak vervangen.
Het bleek dat de zelfstelmechanisme niet goed meer werkte en daardoor een te grote slag veroorzaakte.
groet fred

freddy360 0

14 jaar

Fred,
Zit dit zelfstellende mechanisme in de Koppelingscilinder bij de bak?

Alvast bedankt!
Gr Anton

antig01 0
badge

14 jaar

antig01,
dat klopt

freddy360 0

14 jaar

Freddy360,

Zeer bedankt!

antig01 0
badge

14 jaar

Probleem is inmiddels opgelost.
Bak gedemonteerd, en de hevel was inderdaad een eind weg.
Koppeling was nog prima, maar toch ook vervangen, ondanks dat de onderdelend schreeuwend duur waren!
Rijd nu stukken beter, heb nu alleen dat als ik de koppeling heel snel op laat komen in zn vrij, laat schieten dus eigenlijk, dan hoor je een rammel.
Volgens mij klapperd dat druklager in de hevel, is dit soms het probleem waardoor die hevels zo snel (100.000 km) uitgesleten zijn?

antig01 0
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.