close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Chrysler Voyager: Koppelingspedaal blijf hangen na koppelen

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5 TD

Na eerder al wat problemen met deurvergrendeling en radio (dank aan de heren Frank3137 en JVR) opgelost te hebben dient zich nu alweer het volgende probleem aan...

Als ik de koppeling op laat komen na het schakelen blijft het koppelingspedaal steken... De auto schakelt en rijdt verder wel normaal...
Ik moet dan met mijn voet het pedaal iets oplichten en het schiet dan terug naar zijn originele positie... Ik voel ook bij het intrappen van het pedaal dat er het eerste stuk geen weerstand is...

Heeft er iemand een idee wat dit is of kan zijn?? Direct naar de garage of kan ik gewoon blijven rijden??
Graag wat tips zodat ik eventueel morgen zelf eens kan kijken....

Bij voorbaat dank maar weer....

Geplaatst door

vincent79 (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Lijkt alsof de koppelingskabel versleten is.

Kijk even onder de motorkap of de hevel in de bak wel goed beweegt.

br0ns 0
badge

14 jaar

ik denk ook aan een roestige of vervuilde binnen kabel.

freddy360 0

14 jaar

Net naar de garage geweest... Die zeggen dat de koppeling versleten is (omdat deze ook nogal laat aangrijpt)
Ik moet het maar geloven... Gaat een duur grapje worden en kan niet meer voor de kerst...

Probleem is echter dat ik voor mijn werk (ik ben Dj) deze week veel kilometers moet maken... lijkt me niet dat ik dat met deze auto moet gaan doen.... wat vinden jullie??

vincent79 0

14 jaar

Lijkt me minder handig om dat met deze auto te doen. Als je stil komt te staan ben je uitgedraaid...

;-)
Peter

offtopic: hehe uitgedraaid.... leuke woordspeling... maakt me weer een beetje aan het lachen...

Maar nu even zonder gekheid... Moet een kleine 200 KM rijden waarvan het grootste deel snelweg... Is de gok erg groot??
Heb namelijk niet het gevoel dat de koppeling slipt... Het pedaal blijft alleen hangen op de helft en moet het de laatste centimeters terughelpen met mijn voet...! Kan ik de koppeling testen??

vincent79 0

14 jaar

let op vincent

koppeling gaffel op de bak wil los scheuren , dit zie je op de lasnaat waar het oog aan de gaffel is gelast
dan lijkt het of de koppeling is versleten , gaffel kun je van de buiten zijde vervangen

smulders3301 0
badge

14 jaar

Ik ben hier niet zo handig in... zou je me de lokatie kunnen uitleggen van de gaffel?? Kan ik met het blote oog zien of dit het probleem is??
Ben bij 2 garages geweest (1 merkdealer) beide zeggen koppeling vervangen.... (hebben overigens niet echt gekeken... alleen maar pedaal in getrapt met motor uit en geconstateerd dat dit zwaar ging....)

vincent79 0

14 jaar

Het goedkoopste is om de kabel te vernieuwen.
Helpt dit niet, dan kan je alsnog verder zoeken.

freddy360 0

14 jaar

[quote=freddy360]Het goedkoopste is om de kabel te vernieuwen.
Helpt dit niet, dan kan je alsnog verder zoeken.[/quote]
Ben ik met Freddy eens koppelingskabel eerst vervangen samen met het plaatje en rubbertje aan de gafel.

Gaffel kan je het makenlijst zien door onder de auto te kruipen en dan omhoog langs de versnelingsbak kijken dan zie je een pen de bak in gaan en dat is je gaffel.

Als die koppelingskabel niet vrij beweegt en dus vast gaat zitten kan hij ook de koppeling in gedrukt houden waardoor deze slipt.

br0ns 0
badge

14 jaar

of gaffel begint te scheuren
of binnenkabel versleten
extra testje :
zonder lopende motor :
trap koppelingspedaal helemaal in en laat deze omhoog schieten
herhaal dit meerdere keren en als hij dan wel helemaal omhoog komt grote kans dat het druklager op het huisje blijft "hangen"
komt vaak voor als doorgereden wordt met versleten koppeling
Je ziet dan op het huisje waar het druklager op hoort te schuiven echte beschadigingen zitten ,hierdoor komt hij niet meer ver genoeg terug
suc6

Frank3137 0
badge

14 jaar

Ik heb al met de motor uit geprobeerd... koppelingspedaal komt dan ook niet omhoog maar blijft op hetzelfde punt steken... help ik het pedaal iets met mijn voet dan schiet hij weer terug op z'n plaats... Heb net een stuk gereden en het probleem lijkt erger te worden... koppeling grijpt steeds eerder aan en de terugweg van het pedaal wordt korter... ook hoor ik soms een piepend geluid rechts voor (vanaf de bestuurdersstoel gezien) als ik de koppeling heb op laten komen.... Denk toch dat de koppeling zijn beste tijd gehad heeft/...??!!

vincent79 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.