Chrysler Voyager: Licht stotterende motor bij constante snelheid G3/benzine

Bouwjaar: 2000

Interessante site. Hopenlijk kan iemand mij ook verder helpen.
Ik heb een 2.4 motor handgeschakeld met necam g3.
Een probleem wat al langere tijd speelt en waar ik mij steeds meer aan irriteer. De auto rijdt bij (voornamenlijk) lager toerental tot circa 2000 een beetje haperend en stottert. Alsof er kleine rukjes te voelen zijn. Loopt prima stationair en het doet zich voor op benzine en lpg. Nu al eens de werkdruk af laten stellen, filterhuis schoon laten maken, nieuwe kabels, bougies, bobine en niets helpt.
Ik dacht zelf aan lambdasonde of luchtmassameter. Dat hierdoor er een verkeerde mix van brandstof en lucht wordt ingespoten.

Wie weet er raad?
Thanks

Ricardo9616

Geplaatst door Ricardo9616 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chrysler Voyager? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

paulesselman (0), 18 jaar geleden

hallo ricardo,
Ik heb ook zo iets gehad,was het meest te merken bij 60 km/u
en laag toerental.De oorzaak zat in een lek in de egr klep.
Als ik het goed onthouden heb regelt deze klep dat overdruk in het carter via dezeklep in de verbrandingsruimte komt.
Het lek is gedicht en de auto loopt als een trein!
Misschien heb je er wat aan.

noorderlicht (0), 18 jaar geleden

hallo ricardo
ik wilde vragen of het al weer in orde is met de voyager.
want ik heb het nog steeds .
ik vindt het vreemd dat het bij jou bij allebij doet,en bij mij alleen op gas .
hoor van je vrg thomas

wilnijv (0), 18 jaar geleden

Hallo, heb je kunnen vinden wat de oorzaak is?
Mijn voyager van 97, heeft het zelfde probeem op gas Necam, en op benzine. Echter bij zo,n 1200 omw/min, wat vooral hinderlijk is bij in de file rijden.Er is ondertussen al veel vernieuwd maar het probleem blijft gewoon aanwezig. Bougi's Kabels, kop met kleppen, onderstelabda sonde, katalysator
Groeten Willem

Leo6495 (0) PRO, 18 jaar geleden

hallo allemaal, had ik het hele verhaal lopen typen is al niet mijn sterkste kant ,druk op een verkeerde knop alles weg...
maar weer op nieuw.
Ik ben zelf werkzaam in het lpg en ik denk niet dat julie allemaal de zelfde storing hebben,dat kan aan de volgende dingen liggen:

Het verdeelhuis is vervuilt. Dit verdeelhuis is te herkennen aan een dikke gasslang op halve hoogter en boven op 6 uigangen waarvan 4 gebruik bij een 4 cil. daar tuussen in zit een zwarte stappenmotor ,daarboven op staat een tekst: is die erin gesmolten ,dan is dit een slechte serie en moet deze bij problemen vervangen worden.Dat vervuilen komt door gebruik en het schoonmaken moet zo nu en dan gebeuren, en ieder geval wanneer er problemen zijn anders kun je niet verder zoeken.

Dit schoomaken van het verdeelhuis en evt laten vervangen van de stappen motor moet je alleen door een lpg specialist laten doen die vervangt dan ook gelijk het membraam onder in het verdeelhuis en stelt de verdamper druk ook weer goed af.
Als dit gebeurt is zijn 90 % van de storingen verholpen dit geld voor alle autos met het necam\\koltec systeem met een verdeelhuis.

Wat je zelf kan doen is de vacuuem slang tussen motor en verdamper controleren die wil nog wel eens scheuren of verbroeien.

Verder moet je altijd voor zorgen en dit gelt voor alle gas autos dat bougies en kabels in goede staat verkeren,bougies liefst 1 poot en dan afstellen op 0.7 mm elektrode afstand met de voelermaat.

Bougie kabels kun je controleren door de motor te starten en stationeer water erop te spuiten met b.v een planten spuit even goed kijken of er niks vonk tussen kabel en motor.
indien aanwezig moet de rotor en verdeelkap regematig vervangen worden.

Bij stationeer schommelen van de motor ligt dit bijna altijd aan de luchtomloop motor deze is dan vervuilt.deze moet dan gedemonteerd worden en schoongemaakt met cabereteur reiniger van b.v forte.

De kleppen moeten ook op tijd gestelt worden [bij de meeste autos gaat dit hydr en hoef je daar niks aan te doen] vanwege hogere slijtage op lpg.

Als hij terug schakelt naar benz [schakelaar gaat rood knipperen naardat hij al op gas liep ]kan dit aan het verdeelhuis liggen,maar ook aan de lamda sensor als die geen signaal geeft schakelt hij ook terug naar benz.

ik hoop julie hiermee op weg geholpen te hebben.
Groeten leo

Douwe47 (0), 15 jaar geleden

Loopt prima stationair en het doet zich voor op benzine en lpg.
er word gezegd dat het op LPG en Benzine doet dat haperen dus niet alleen op Lpg maar dus ook op BENZINE
heb hetzelfde met mijn Voyager 2.4 2002 Necam instalatie

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.