auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Chrysler Voyager 1998: lichtbundelregeling werkt niet/APK vereiste

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.4

Net naar de keuring en blijken
a. de lichtbundelregeling/hoogte verstelling niet meer te werken
en
b. de rechter koplamp te dof voor APK.
Iemand enig idee hoe de lichtbundelregeling te maken, of iemand die het probleem kent en hoe te verhelpen?
Koplamp te dof! Gemakkelijk zelf te doen en hoe?
met dank
andres

Geplaatst door

bokken (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Dat "glas" kun je opknappen door schuren en poetsen. Google wat en je vindt een demonstratie. !!
Bij de lichtschakelaar zit een stelwiel daar stel je die lichtbundel mee. Veel eigenaren hebben geen idee waar dat ding toe dient of misschien om het dashboardlicht te dimmen !!??
Dus staat dat wieltje verkeerd. Boven in iedere koplampzit dat motortje en met een tikje van een schroevendraaier komt deze vaak weer tot leven. Motortje kan er ook uit maar demonteer eerst de hele koplamp dan heb je meer zicht op hoe dat ding weer op zijn plaats moet . Byonet sluiting.
Veel succes.

Punt 65
badge

12 jaar

Punt,
zit dat als je de hele lampmontuur eruit haalt, in de aansluitingen die in de auto blijven? of zit die duidelijk zichtbaar bij de lamp zelf?
En dan links en rechts een motortje? of een voor de twee lampen?

Als je aan dat wieltje op het dasbord draait dan moet de lichtbundel dus naar beneden of naar boven hellen? Het hierbij met rood aangeduide wielthe dus. Inderdaad nooit gebruikt of verkeerd gebruikt.
[url=http://postimage.org/image/7v1zyy74d/][img]http://s14.postimage.org/7v1zyy74d/licht...[/img][/url]

bokken 0

12 jaar

Iedere koplamp heeft zo'n motor . Het is net een lange stelknop . Ze zit in de bovenhoek van de koplamp . Er uit nemen is geen kunst er in weer wel . Daarom neem die hele unit er uit dan zie je wat en met de kap er af helemaal.
Groeten.

Punt 65
badge

12 jaar

Dank. Hen ze geprobeerd. De rechter gaat inderdaad op en af en de linker niet,
Haal morgen de kap eraf en handel zoals je zegt. ZaL dan ook polijsten zoals op youtube filmpje.
Doe ik wellicht beter als de lamp in de auto zit /althans alvorens eruit te halen.

bokken 0

12 jaar

Met die koplamp kan je binnen werken . Of heb je een werkplaats overdekt . ! Groeten.

Punt 65
badge

12 jaar

koplamp poetsen met tandpasta kan hij er weer een jaartje tegen

harnak 0

12 jaar

Punt, welke losdraaien? aub
a. 1 en of 2? of anders

Waartoe dienen A en B ?kruisschroef/stelbout? Zijn deze het motortje? of gewoon los te draaien?

bokken 0

12 jaar

A en B zijn stelschroeven , bouten 1 en 2 en misschien nog een beneden een of de onderkant op een richeltje . Heb je het al met een tik van een schoevendraaier geprobeerd de motor te wekken?
Je kan het gemonteerd proberen ?! Maar je staat zo lang op je kop en je ziet niet wat je doet.
Bij sommige auto's moet de bumper ook nog een stukje los ?!
Niet aan de stelschroeven draaien die zijn voor de basis instelling. Een voor de breedte en de ander zo !!! dat de stelmotor niet de straal in de bomen kan richten. ..dus 5% naar beneden........................Succes.

Punt 65
badge

12 jaar

Ik zie echt niet waar ik die tik met de schroevendraaier moet geven.Waar is dat motortje?

bokken 0

12 jaar

Je hoort deze toch spinnen bij de goede koplamp . Meestal bij de hoogte stelschroef ! Zie je die 1,3 % staan .....................die is het . Geef anders een tik op die schroef . Het is plastic dus geen geweld. ?!
Groeten.

Punt 65
badge

12 jaar

Punt, is inderdaad die schroef en is plastic. Klein hoekje eraf zelfs zonder geweld ....maar doet het!
Ik dacht dat het een bevestigingsbout is. Heb die hier aangeduid met groene pijl.
Als het goed is moeten de drie rode bouten los en ook die groene wil ik er de lamp uithalen!
Klopt dat! Maar aan die groene zit wellicht een stelbout die je bedoelt die er goed uit te halen is maar moeilijk in te krijgen is.
Laat me dat nog effe weten....maar alvast bedankt voor de tik met de schroevendraaier.

bokken 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.