auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Chrysler Voyager: cylinderkop

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.4I

Wie weet of het vaker voorkomt dat een cylinderkop van de voyager is gescheurd.
Onze voyager 2.4 I met 260000 km vertoont rare kuren.
De cylinderkop pakking is verv omdat de koelvloeistof uit het koelsysteem in het expansitankje terecht kwam waardoor deze overliep.
Ook kon je lpg ruiken als je de radiateurdop verwijderde,dus conclusie garage lekke koppakking.
Koppakking is verv/kop gevlakt/nw thermostaat/nw getande riem en pakkingen.
Nu na alle werk nog steeds de zelfde klachten en motor schommelt nogal in toeren stationair,was voordien niet zo.
Nu denkt de garage dat de cylinderkop is gescheurd.
Wie heeft hier ervaring mee,zijn zonder auto nogal gedupeerd.
mvg

Geplaatst door

oompiekoerier (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Een kop gescheurd heb ik nog nooit mee gemaakt bij dit type motor. Is niet gewoon de verdamper aan revisie toe daar komt gas en koelvloeistof ook samen. Bij deze km stand kan het wel eens gebeuren dat er een lekkage in 1 van de membranen komt deze bewegen namelijk constant bij het rijden op gas.

Ik zou hier verder naar kijken.

Greetz br0ns

br0ns 0
badge

12 jaar

Als het aan de verdamper moet liggen ,hoe verklaar je dan dat het koelvloeistof verdwijnt en er druk in het koelsysteem komt.trouwens de motor loopt op lpg en benz even slecht staionair op toeren is niets te merken.
vrgr oompie

oompiekoerier 0

12 jaar

Koelvloeistof kan daardoor worden ingespoten en dus kan het pijl dalen. En een gas verdamper werkt rond de 5 bar inspuit druk deze druk kan in het koelsysteem merkbaar zijn.

Greetz br0ns

br0ns 0
badge

12 jaar

Het is mij nu opgevallen dat als ik lpg tank,dat de motor na 10 tot 15 km te heet wordt en als je de motor stil zet het vreselijk borrelt in de overdruk pot.
Na afkoeling koelvloeistof bij gevuld in de radiateur,en dan ga je rijden en blijft de temp normaal de motor loopt(schommelt stationair in toeren) en trekt goed tot dat je weer lpg tankt en dan gebeurt het zelfde weer.
ra ra wat kan dit zijn,zou het met het vullen van de lpg tank en een lekke verdamper te maken kunnen hebben.

oompiekoerier 0

12 jaar

Rijd maar een tijdje op benzine en je zal zien dat je geen last hebt. Veel meegemaakt dat voor niets een koppakking is vervangen terwijl de verdamper lekt naar het koelsysteem......

paulmichiel 0
badge

12 jaar

Verdamper lekt volgens mij , als dit een platte verdamper is moet je de imbusbouten eens nadraaien waar de helften met bij elkaar zijn gedraaid.

Allemaal hartelijk bedankt voor de info,het was inderdaad de lpg verdamper revisie set gemonteerd en geen problemen meer.
bedankt Andre

oompiekoerier 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.