close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Chrysler Voyager: lpg electrisch schema gevraagt ook van de lpg ecu

Brandstof: LPG, Motorcode: 24i

hallo
als ik mijn kontaktslot op draai hoor ik mijn lpg inspuiten in de carburator /of in de gasklep
normaal mag dit niet en zou de wagen op benzine moeten starten en daarna om schakelen op lpg
kan mij iemand helpen met zo een schema en desnoods waar ik een ecu kan vinden ?of kan mij iemand een adres geven nabij weert waar de wagen nagezien kan worden



mvgr patje

Geplaatst door

patje 65 (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

2.4i....lijkt dat die een inspuiting heeft en geen carburateur,weet je zeker dat er eerst gas komt?
Meestal is dan de drukschakelaar op de gasverdeler stuk,die drukschakelaar geeft dan een verkeerd signaal door naar de gascomputer.

thei11316 0

13 jaar

het is inspuiting maar heb een g2 lpg instalatie dus rechtstreek ingespoten via de gasklep op de luchtfilter
normaal zou de wagen moeten starten op benzine en na een stukje rijden op lpg omschakelen maar dat doet hij dus niet hij start rechtstreeks op lpg
dus als ik nu het contakt op zet dan opent de klep achter op de lpg tank en ook die van de gasverdeler
het is ooit eens verkeerd aangesloten maar wil het zo maken dat de wagen eerst start op benzine dat spaart mij ook lpg uit wand telkens als ik ergens stil sta en het contakt op zet verlies ik lpg
zolang het contact op staat volgens mij is het een verkeerde aansluiting of een probleem met de gas computer.

patje 65 0

13 jaar

Als hij omgebouwd is dan is de meest logische verklaring dat de draden op de gas/benzine keuze schakelaar zijn verwisseld met elkaar.
G2 ben ik niet zo in thuis,maar G# bv schakeld hij van benzine naar gas over als de koelvloeistof een bepaalde temperatuur heeft,is er gas te weinig dan schakelt de drukschakelaar van de gasverdeler deze weer terug naar benzine,maar een gasverdeler heb je niet als de aansluiting meteen het spruitstuk binnen gaat,de gasverdeler verdeelt het gas na de verdamper per cilinder.

Maakt het uit als je wat gas inspuit na elke stop,als je elke keer op benzine moet starten ben je meer geld kwijt aan benzine en benzine is nog altijd een stuk duurder dan LPG en al helemaal bij jullie in Belgie.
Ik heb bij mijn auto de NTC weerstand die de temp meet om om te schakelen nar gas vervangen voor een vaste waarde,mijn auto loopt dan zomer en winter max 7 sec op benzine,scheelt me 250 l benzine per jaar dus 250x 1.20 (verschil tussen benzine en LPG prijs) dus mooi 300 euro en ik tank dan in Maasmechelen.

thei11316 0

13 jaar

probleem is opgelost was een draadje los van een ventiel dat door vacum moest open gaan

patje 65 0

12 jaar

Oke. Bedankt.

moderator 0
badge

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.