beste teams,
zou iemand mijn vraag beantwooden?
ik ben een profesionele mechabieker die aan duitse gespecialiseert is.
bv,bmw,mercedes en nog meer.
vandaag moest ik een chrysler-voyager zijn koppeling vervangen.
het is goed gelukt +-2uur werk.
ik heb iets vreemds ondek mischien is da fabrikatie of iets anders dat weet ik niet ontluchtingen gaat niet door want ik moest de koppelingspedaal hard indrukken tot het onderdrukt werd daarna werkte het wel.
kan iemand mij zeggen waarom de 1ste versnelling en de achteruit gaan er moeilijk in bij het vertrek.
de wagen rijdt goed maar die probleem heb ik ontdek enik zou graag weten hoe ik dit kan oplossen.
de koppeling en de druklager zijn nieuw, van het merk sachs
hopelijk krijg ik een antwoord alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Collega heb je ook naar de slijtage van de koppelingsvork gekeken??
Deze slijt om onduidelijke reden vaak scheef af . Bij twijfel nieuw monteren.
Koppeling komt nu niet goed vrij.
Succes.
Inderdaad hevel controleren op ingesleten plekken en nokje vervangen waar hevel over heen draait
Greetz br0ns
Klinkt heel raar wat ik nu ga schrijven , heb zelf ook eens precies zo een geintje gehad , alles vervangen en nog rot in de versnelling gaan.
Van frustratie het koppelingspedaal een paar keer snel achter elkaar ingetrapt/gestampt , en we rijden alweer een half jaar met een super schakelende auto.
Vermoeden bestaat dat er toch een beetje lucht in het systeem zat , en waarschijnlijk door het snel intrappen is de bel naar boven gekomen .
Het is het proberen waard .
[quote=Punt]Collega heb je ook naar de slijtage van de koppelingsvork gekeken??
Deze slijt om onduidelijke reden vaak scheef af . Bij twijfel nieuw monteren.
Koppeling komt nu niet goed vrij.
Succes.[/quote]
collega punt hartelijk bedankt voor u antwoord, ik heb het probleem opgelost op de manier door mijn ervaring in dit beroep.
de vork was wel al goed en nog niet helemaal versleten om te vervangen maar met die soorten boite vitessen de ontluchting gebeurt tegelijker tijd bij het opvullen van de olie en door het integenrichting van de drukpomp inteduwen.
en de druk pomp wordt in 3stappen ingesteld de 3de stap de pomp moet om zijn juiste en huidige plaats .
die infor over die pompen en uitluchtingen heb ik ontvangen per email op mijn werk waar ik al 15jaar mee bezig ben van de Daimler Chrysler AG GMBH en die koppeling werkt nu en de schakeling zijn perfect inorde volgens de fabrikatie normen en de klant was heel content.
mvg Refki
[quote=br0ns]Inderdaad hevel controleren op ingesleten plekken en nokje vervangen waar hevel over heen draait
Greetz br0ns[/quote]
collega hartelijk bedankt voor u antwoord, ik heb het probleem opgelost op de manier door mijn ervaring in dit beroep.
de vork was wel al goed en nog niet helemaal versleten om te vervangen maar met die soorten boite vitessen de ontluchting gebeurt tegelijker tijd bij het opvullen van de olie en door het integenrichting van de drukpomp inteduwen.
en de druk pomp wordt in 3stappen ingesteld de 3de stap de pomp moet om zijn juiste en huidige plaats .
die infor over die pompen en uitluchtingen heb ik ontvangen per email op mijn werk waar ik al 15jaar mee bezig ben van de Daimler Chrysler AG GMBH en die koppeling werkt nu en de schakeling zijn perfect inorde volgens de fabrikatie normen en de klant was heel content.
mvg Refki
[quote=kaleido 1]Klinkt heel raar wat ik nu ga schrijven , heb zelf ook eens precies zo een geintje gehad , alles vervangen en nog rot in de versnelling gaan.
Van frustratie het koppelingspedaal een paar keer snel achter elkaar ingetrapt/gestampt , en we rijden alweer een half jaar met een super schakelende auto.
Vermoeden bestaat dat er toch een beetje lucht in het systeem zat , en waarschijnlijk door het snel intrappen is de bel naar boven gekomen .
Het is het proberen waard .[/quote]
collega hartelijk bedankt voor u antwoord, ik heb het probleem opgelost op de manier door mijn ervaring in dit beroep.
de vork was wel al goed en nog niet helemaal versleten om te vervangen maar met die soorten boite vitessen de ontluchting gebeurt tegelijker tijd bij het opvullen van de olie en door het integenrichting van de drukpomp inteduwen.
en de druk pomp wordt in 3stappen ingesteld de 3de stap de pomp moet om zijn juiste en huidige plaats .
die infor over die pompen en uitluchtingen heb ik ontvangen per email op mijn werk waar ik al 15jaar mee bezig ben van de Daimler Chrysler AG GMBH en die koppeling werkt nu en de schakeling zijn perfect inorde volgens de fabrikatie normen en de klant was heel content.
mvg Refki
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Grand Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar