als ik met lage snelheid voor of achteruit rij en scherpe bochten maak, dan slaat mijn motor af en gaat het olielampje branden. wie weet wat dit is? de auto rijd op gas/ bezine en is een automaat
mvg nathalie
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
heb je al naar je olie gekeken lijkt mij te weinig olie in het carter
hallo kleijn,
ik heb de auto nu al twee keer terug gehad bij de garage waar ik hem gekocht heb en dit hebben ze er allemaal aan gedaan: nieuwe distributie riem, nieuwe accu, nieuwe bougie kabels en nieuwe bougies, nieuwe vacuumslang, nieuwe olie en nieuwe filters. ik weet niet of je hier wat wijzer uit word...
16 jaar
Heb je sindsdien de olie al wel eens gepeild? Ze kunnen er wel nieuwe ingedaan hebben maar als er ergens lekkage zit houdt het toch op op een gegeven moment.
Hoe laag is lage snelheid? Als dat is zonder gas te geven kan ik me nog voorstellen dat de motor onder z'n mimimum stationair toerental komt tijdens het nemen van een scherpe bocht (bocht = extra rolweerstand). In dat geval zou omhoog schroeven van het stationair toerental kunnen helpen.
suc6
Peter
16 jaar
hai peter,
de olie heb ik al een paar keer nagekeken, en dat ziet er wel goed uit dus aan de carterpan kan het niet liggen,
thnx gr nathalie
16 jaar
[quote=Peter Schouten]Heb je sindsdien de olie al wel eens gepeild? Ze kunnen er wel nieuwe ingedaan hebben maar als er ergens lekkage zit houdt het toch op op een gegeven moment.
Hoe laag is lage snelheid? Als dat is zonder gas te geven kan ik me nog voorstellen dat de motor onder z'n mimimum stationair toerental komt tijdens het nemen van een scherpe bocht (bocht = extra rolweerstand). In dat geval zou omhoog schroeven van het stationair toerental kunnen helpen.
suc6
Peter[/quote]
zie twee
16 jaar
oh sorry vergeet antwoord te geven op je vraag: zacht is echt zacht stapvoets zeg maar (als ik wil draaien op de weg en bij het file parkeren) en hij doet t op gas en op bezine
16 jaar
dan zal dat het dat niet zijn ik heb zelf wel meegemaakt met een auto van mij zelf dat het olie lampje flauw ging branden bij stationair en hard remmen maar dat was slijtage aoto had 400000 km gelopen denk niet dat dat hier ook aan de orde is wat het ook nog zou kunnen zijn in het carter zit een schotje voor het klotsen van de olie dat dat kapot is maar nu ga ik wel erg ver sorry oke wat hier staat klopt dus gewoon helemaal niets van volgende keer zal ik de vraag beter lezen als motor niet loopt brand het olie lampje natuurlijk ook
16 jaar
oke, ik heb zelf een beetje gezocht op internet en nu kwam ik dit tegen: gasklephuis laten schoonmaken, (maar hij doet t ook op benzine dus) de oliefilter is vervangen en er is misschien een veertje uit het filterhuis gevallen, krukassensor?? zegt dit jullie iets of zit ik er dan helemaal naast
thnx voor de moeite
16 jaar
nee hoor dit lijkt mij echt een mechanisch probleem olie pomp reviseren maar dat weten de echhte pro .s hier wel te vertellen
16 jaar
Beetje verwarrend maar het gasklephuis heeft met de benzine te maken,anders dus dan de benaming je doet denken.
Hans
oke hans (vrouwen he haha)
maar waar het op neer komt is dat het dus van alles kan zijn, maar waarschijnlijk de oliepomp?
gr nathalie
16 jaar
[quote=Hans4037]Beetje verwarrend maar het gasklephuis heeft met de benzine te maken,anders dus dan de benaming je doet denken.
Hans[/quote]
ik heb dat niet gezegd he
16 jaar
we horen het nog wel
16 jaar
[quote=nathaliemakkinga]oke hans (vrouwen he haha)
maar waar het op neer komt is dat het dus van alles kan zijn, maar waarschijnlijk de oliepomp?
gr nathalie[/quote]
Nee hoor niet de oliepomp dat lampje gaat branden als de motor afgeslagen is net zoals het dynamo controle lampje ( die met een accu + en - teken. Ik denk dat bij jou het stationaire toerental wat te laag is als je dan stuurt moet de stuurbekrachtigingspomp gaan werken. Dit kost energie wat de motor moet leveren en daardoor het toerental nog lager word waardoor de motor afsluit. Dit kan ook komen door een vervuilde stappenmotor dit ding regelt het stationare toerental.
Hans
Hallo Nathalie,
Als 't alleen bij fileparkeren en echt stapvoets rijden gebeurt dan gok ik toch op een net iets te laag stationair toerental. Als de auto dan weerstand ondervindt zakt het toerental nog iets verder en slaat hij af. En dan gaat je olielampje branden, als t goed is trouwens ook dat van de laadstroom.
suc6
Peter
16 jaar
Aha, zie dat Hans ook al in deze richting zit te denken... timing is een mooi ding!
16 jaar
oke heren bedankt voor jullie reacties: ik denk dat ik hier wel wat mee kan
gr nathalie
ps: als ik weet wat het probleem is dan laat ik het weten
16 jaar
Dit is een typisch voorbeeld van een te mooi afgestelde auto, de monteur heeft hem hardstikke mooi langzaam stationair laten lopen, maar heeft vergeten dat ie dan in het verkeer met de lichten aan, wss de aircopomp draaiend en dan ook nog even goed zwaar aan het stuur trekkend (dus een hard werkende stuurbekrachtigingspomp) net ff te weinig heeft en dus de pijp aan maarten geeft.
iets harder stationair en hij loopt wss wel door.
gr
Peco Power
is een by pass hier dan de goede oplossing voor, want dit stellen ze nu voor bij de garage.
16 jaar
[quote=nathaliemakkinga]is een by pass hier dan de goede oplossing voor, want dit stellen ze nu voor bij de garage.[/quote]
waar heb jij je auto in onderhoud??????????????? bij een cardioloog?
een bypass, waarvoor? uitlaatgassen? inlaattraject? stuurbekrachting? Ik begrijp er niet zo veel van, auto moet ff iets harder gesteld worden in motormanagement, zo moeilijk moet dat voor de dealer toch niet zijn? of heb ik het nu mis?
gr
Peco Power
We Hebben Het Probleem Verder Uigediept. En Het Blijkt Dat Als Je Weinig Tot Geen Gas Geeft En Dan Het Stuur Volledig Naar 1 Kant Draait ( Tot Niet Verder Kan Dus) Dan Slaat Dus De Auto Af en gaat Het Olielampje Branden. Net Met Garage Hierover Gebeld En Zij Denken Miss Iets Met Brandstof Pomp Of Niet Genoeg Energie Over Houden Voor De Automaat!?!
16 jaar
[quote=nathaliemakkinga]We Hebben Het Probleem Verder Uigediept. En Het Blijkt Dat Als Je Weinig Tot Geen Gas Geeft En Dan Het Stuur Volledig Naar 1 Kant Draait ( Tot Niet Verder Kan Dus) Dan Slaat Dus De Auto Af en gaat Het Olielampje Branden. Net Met Garage Hierover Gebeld En Zij Denken Miss Iets Met Brandstof Pomp Of Niet Genoeg Energie Over Houden Voor De Automaat!?![/quote]
Wat een onzin verhaal over de brandstofpomp. laat je niets wijs maken, als deze niet genoeg zou opbrengen zou je niet met de auto kunnen rijden. De motor moet alleen iets hoger stationair draaien dan is het hele probleem verholpen. Misschien een optie om eens naar een andere garage te gaan.
Hans
Als jij het stuur maar doorblijft drukken op z'n uiterste uitslag, dan kan de oliepomp, die jou zou makkelijk laat sturen, zijn druk niet meer kwijt en omdat ie wordt aangedreven door een riem, vanaf de krukaspoeli (schijf gemonteert aan het hart van je motor, waar de riem overheen draait). de pomp remt de riem af en de hartslag van je auto wordt ook naar beneden gebracht. MAW hij krijgt een (hart)stilstand. Gelukkig kun je hem zo weer reanimeren door de sleutel om te draaien. Dus de remedie Nathalie, is heel simpel, je draait aan het stuur, tot ie niet verder wil, en dan moet je weer een stukje terugdraaien. dat is alles. Ga anders eens met de dealer of een monteur van hen even oefenen op de parkeerplaats, want op deze manier sloop je ook nog de stuurbekrachtigingspomp en het stuurhuis of de slangen die eraan zitten.
Jij Schrijft Trouwens Wel Met Heel Veel Hoofdletters
gr
Peco Power
allebei bedankt voor je reactie (had capslock aan staan dus dat met die hoofdletters is een ongelukje). Ik druk het stuur absoluut niet door, maar merkte gewoon met een scherpe bocht dat het hier aan lag, en niet als ik vol gas geef maar stapvoets rij of bijvoorbeeld inparkeer. ik heb de garage houder en de monteurs mee gehad in de auto en ook zelf laten rijden ( ligt niet aan m'n rijgedrag haha). maar goed volgens het garage bedrifj is het stationair toerental voldoende (rond de 800) en hij hapert en stoot ook niet als hij stationair loopt. Dus dit zou het volgens hen niet moeten kunnen zijn .Ondertussen is de auto al 5 keer bij de garage geweest ( en ook door hen lansg een crysler dealer geweest Munsterhuis) en ook zij kunnen het niet vinden. Ze gaan nu kijken of het dus miss iets met het stuur te maken heeft , dit is de laatste optie....
16 jaar
In je CAps Lock ON bericht schrijf je met stuur helemaal uit......, maar brandstofpomp lijkt me vreemd, als de auto vanuit de park of de vrij naar de versnelling wordt gezet, stijgt dan het toerental wel?, dus vrij 800, je zet de auto in de drive en dan gaat het toerental (hoorbaar ) wel even omhoog? en hoeveel toeren heeft ie dan? nog 800?
gr
Peco Power
als ik de auto van de p of n, in de d zet dan voel ik wel dat tie op wil trekken ja, toerental heb ik niet opgelet , maar zal ik straks even doen als ik na huis rij. Als hij niet stijgt dan is er dus iets fout begrijp ik hieruit.
gr Nat
16 jaar
[quote=nathaliemakkinga]als ik de auto van de p of n, in de d zet dan voel ik wel dat tie op wil trekken ja, toerental heb ik niet opgelet , maar zal ik straks even doen als ik na huis rij. Als hij niet stijgt dan is er dus iets fout begrijp ik hieruit.
gr Nat[/quote]
naar zoveel garage bezoeken bemoei ik me er liever niet mee
maaar geeft de stuurpomp
zoveel weerstand dat die afslaat misschien je schrijft scherpe bocht trek je mischien je stuur wel helemaal tegen de aanslag aan
waarddoor de pomp zijn druk niet kwijt kan .waardoor motor afslaat
het klinkt onwaarschijnlijk maar dat heb ik wel meegemaakt
mvg willem2
16 jaar
ik het even nagekeken, maar idd het toerental gaat niet omhoog als ik hem in de d of n zet , blijft gelijk! ( zo rond de 800)
gr nat
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler PT Cruiser of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar