Beste mensen,
Vannochtend wilde ik de Voyager uit de garage pakken en het viel mij op dat de lampjes op het dashboard branden, de auto stond dus op contact zonder dat de sleutel in het contactslot zat! Nadat ik de auto had gestart en hem uit de garage had gereden ging deze vervolgens niet meer uit, de motor bleef lopen met de sleutel uit het contactslot. Ergens zal een elektronisch probleem zitten, maar waar? Ik heb de motor stil gelegd door de stekker van de bobine los te nemen.
Wie kent dit probleem en heeft er een oplossing voor?!
Groeten.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
is je contactslot niet stuk ? dat je de sleutel er uit kan halen op alle positie's zoja dan moet er een nieuw contactslot in.
En anders kan je even kijken naar het elecktronische gedeelte achterop het contactslot.
Jekkie
Ik ben geen automonteur, maar ik ben "afgestudeerd" aan niet uitgaan van een Chrysler motor :).
Heb precies zelfde probleem gehad, niemand kon me helpen! Dus heb ik Chrysler/Dodge fabriek in USA gebeld.
Wat kan het zijn?
Probeer eerste ASD RELAIS te vervangen Kost bij de dealer iets minder dan 20 euro.
Vaak is dat het probleem.
Dealers vervangen de "ignition switch"=electrisch gedeelte van de contact slot en vaak helpt dat niet.
Probeeer a.u.b. eerst die ASD relais!
Ik heb hopeloos 1 jaar gereden en na het vervangen van ASD relais, helemaal nooit meer problemen.
Bij mij hebben ze eerst mijn alarm uitgesloopt, daarna de ignition switch vervangen, toen hebben ze me "gek gehouden" met je hebt ergens massa... Echt gek werd ik van ze.
Als iemand over dat probleem weet, dan ben ik het :) Maar wel met een Chrysler Neon.
Vraagje voor brOns:
Ik neem aan dat Voyager ook ASD heeft?
15 jaar
Automatic Shutdown Relais hebben ze idd alle 2 maar dat is te meten of er spanning op blijft staan ,nietwaar ?
Daar heb jij met chrysler/dodge FABRIEK over gebeld ?
zullen ze je wel hetzelfde verteld hebben
1 jaar met een probleem van dit kaliber
gewoon wat brouns al hierboven schreef ,sleutel omdraaien en METEN of er stroom op uitgang stekker staat en blijft
kan je meteen erachteraan controleren of het nokje (zichtbaar als je even cilinderslot eruithaalt) niet afgebroken is
indien niet elec deel contactslot vervangen ,duidelijke zaak
we gaan er natuurlijk wel vanuit dat je het asd relay al eens verwijderd hebt ,misschien blijft het "plakken"
Meten is weten Gokken is dokken
of vraag blok 5 eens even naar het tel nr van de chrysler /dodge fabriek .....................................
Frank,
Jij weet zeker niet gehele historie??? Dat je zo reageert. Jammer eigenlijk
Hierbij nodig je me uit om de namen van de dealers te roepen Uit A'dam, Utrecht en Rotterdam, maar dat doe ik niet, want ze doen ook goede zaken. Maar over dit probleem heb ik helemaal geen goed woord, vooral over de dealer uit Utrecht!
Ik ben zoals ik al zei geen monteur! Maar na zoveel problemen heb ik ook geleerd dat deze zaken..... Ga ik niet meer op in!!!
Ben 350-400 euro kwijtgeraakt aan geheel ellende. Terwijl het ook kon met 20 euro (nieuw ASD).
Jammer, Jammer, Jammer
Over dat schamen over 1 jaar, Bel even vooral Utrecht Chrysler dealer. Dan kan je ze dat vertellen. Ik ben geen garagist, maar een particulier!
Dus voortaan eerst nadenken voordat je zaken gaat roepen, Frank!
brOns weet wel gehele historie.
[quote=Frank3137]Automatic Shutdown Relais hebben ze idd alle 2 maar dat is te meten of er spanning op blijft staan ,nietwaar ?
Daar heb jij met chrysler/dodge FABRIEK over gebeld ?
zullen ze je wel hetzelfde verteld hebben
1 jaar met een probleem van dit kaliber
gewoon wat brouns al hierboven schreef ,sleutel omdraaien en METEN of er stroom op uitgang stekker staat en blijft
kan je meteen erachteraan controleren of het nokje (zichtbaar als je even cilinderslot eruithaalt) niet afgebroken is
indien niet elec deel contactslot vervangen ,duidelijke zaak
we gaan er natuurlijk wel vanuit dat je het asd relay al eens verwijderd hebt ,misschien blijft het "plakken"
Meten is weten Gokken is dokken
of vraag blok 5 eens even naar het tel nr van de chrysler /dodge fabriek .....................................[/quote]
15 jaar
kijk deze reactie had ik natuurlijk al verwacht ,dit was ook de bedoeling
Indien je het probleem voorlegt krijg je allemaal verschillende adviezen .......
maar soms moet je tegen alle logica eens bij jezelf te rade gaan waar je met je probleem WEL geholpen kunt worden
On-Topic jongens.
Heb je nog naar je contactslot gekeken Jekkie ?
Frank,
Aan mijn eerste post kon jij niet opmaken hoeveel ellende ik had, dat snap ik. Hopelijk begrijp je mijn reactie met het telefoontje naar USA. (Had ik veel eerder moeten doen). :)
Jekkie,
Ik moest mijn Neon toendertijd ook steeds met bobinekabeltje uitzetten. Maar toen eenmaal dat ding gerepapareerd was, werd me verteld dat die auto ook uit kon als ik ASD relais eruit zou trekken. Met bobinekabel eruit trekken heb je weleens kans om een el. schok te krijgen. Heb ik aardig wat keren meegemaakt.
Dus als je het opgelost hebt (merk je pas na enkele weken, als het niet meer voorkomt). Want dit gebeurt niet altijd, dan willen we echt weten wat het geweest is.
15 jaar
Mensen, allemaal hartelijk dank voor jullie reactie! Ik lees dat er dus al vaker problemen mee zijn geweest...
Kan iemand mij dan ook vertellen waar de ASD relais zich bevind, ik ben niet bekend met deze wagens. Relais zie ik genoeg in deze wagen maar welke is het ASD relais?!
Jekkie
Bij mijn Neon zit de realis doos (zwarte doos met een deksel) gelijk naast de accu en daar zitten die relais in. Precies aan de binnenkant van de deksel wordt aangegeven welke ASD relais is. Zelfs ik kon hem vinden :). Maar dat is bij een Neon, bij een Voyager zal dat doosje ergens anders zitten, maar wel onder de motorkap.
Zie link:
http://media.photobucket.com/image/asd%2...
1 van die drie zwarte blokjes (links) is je ASD relais. Dus even in de binnenkant van je relaisdeksel kijken.
15 jaar
Bedankt blok5 voor je informatie, inmiddels heb ik ook met de Chrysler dealer hier in de buurt gebeld, zij konden mij vertellen waar het ASD relais bij mijn auto moet zitten. Dit heb ik gecontroleerd maar het probleem blijft bestaan, het moet dus ergens anders inzitten, misschien toch in het contactslot. Het slot gaat er moeilijk uit en zo wordt het doormeten ervan ook erg lastig. Het probleem is plots ontstaan zonder dat de auto gebruikt werd, in mijn ogen moet het dan ook iets eenvoudigs zijn wat het probleem veroorzaakt. Ik blijf verder zoeken...
Met onderstaand stukje tekst heb je eigenlijk enorm veel info gegeven.
Nu denk ik zelf dat het niet aan ASD ook niet aan "ignition switch"=el contactblokje ligt, maar aan je contactslot zelf.
Wat ik me kon herinneren waren de kosten als volgt (ik was bang dat bij mij een geheel nieuw contactslot in moest):
ASD +/- 20 euro
Contactblokje (electronisch): +/- 100 euro incl arbeid
Contactslot incl. alles +/- 200 euro
Laat even weten als het opgelost is
[quote=Jekkie]Bedankt blok5 voor je informatie, inmiddels heb ik ook met de Chrysler dealer hier in de buurt gebeld, zij konden mij vertellen waar het ASD relais bij mijn auto moet zitten. Dit heb ik gecontroleerd maar het probleem blijft bestaan, het moet dus ergens anders inzitten, misschien toch in het contactslot. Het slot gaat er moeilijk uit en zo wordt het doormeten ervan ook erg lastig. Het probleem is plots ontstaan zonder dat de auto gebruikt werd, in mijn ogen moet het dan ook iets eenvoudigs zijn wat het probleem veroorzaakt. Ik blijf verder zoeken...[/quote]
15 jaar
Beste mensen,
Het probleem is opgelost, het zet 'em in de bedrading van de startonderbreker. Deze maakte niet goed contact waardoor er een storing ontstond en de wagen op contact bleef staan. Na alle verbindingen opnieuw gemaakt te hebben was het probleem verholpen.
Allemaal hartelijk dank voor jullie informatie!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar