auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Chrysler Le-Baron: Motor heeft geen vermogen

Bouwjaar: 1987, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.2 TurboI

Goedendag Allemaal,

Sinds vorig jaar heb ik een Baron die eigenlijk nooit echt lekker heeft gelopen.
Tot de 100 km p/u ging het goed, maar als ik behoorlijk gas bij gaf, dan sloeg de motor af of hield heel erg in.
Nadat ik een servicebeurt heb laten geven en er een sensor (weet niet meer welke) was vernieuwd, liep de motor stationair al een stuk beter.
Echter, het probleem bleef. Via het contactslot heb ik de foutcodes uitgelezen en het bleek dat de EGR niet goed werkte, alsmede de TPS en nog een paar sonsoren.
Omdat de EGR niet meer te krijgen was, heb ik de kabelboom vervangen, een ander spruitstuk gemonteerd, een andere ecu en een intercooler geplaatst, zodat het een TurboII werd.
Nu, na een jaar sleutelen heb ik nog steeds hetzelfde probleem. Alle vacuumslangen van de Turbo heb ik inmiddels vervangen en ook een wastegate solenoid switch.
De ROD van de wastegate actuator heb ik aangepast, omdat het spruitstuk groter was dan de vorige. De ROD schoot echter steeds los van het spruitstuk tijdens het rijden en ik dacht dat het probleem opgelsot was, indien ik het goed zou vastzetten. Omdat de ROD steeds losschiet ga ik er vanuit dat de Wastegate goed is. Ik heb ook om van alles uit te sluiten, de katalysator tussen de uitlaat uitgehaald en je hoort de Turbo dan ook lekker knetteren als ik gas geef bij stationair draaien.
Aniway, nog steeds geen verandering, behalve dat de automatische versnellingsbak zich nu vreemd gedraagt. Bij stilstand in zijn D schiet de versnelling hoor- en voelbaar in zijn 1e versnelling en gaat bij zachtjes optrekken direct naar de 2e.
Inmiddels ben ik door mijn ideeen heen, behalve dan nog de benzinepomp vernieuwen en als dat niet helpt, tja, dan weet ik het niet meer.
Wie heeft nog tips of wat dan ook voor hulp om deze prachtige en van onder en boven, gave Baron op de weg te houden.
Bedankt alvast en groet,
Paul

Geplaatst door

sakura (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

en heb je ook gereden met de uitlaat los,met andere woorden zit de een of andere demper niet dicht

Hoi Robby,

Heb ik er eindelijk aan gedacht om mijn probleem te delen op Problemcar, los het zich vandaag spontaan op.
We hebben er een andere benzinepomp in gedaan en dat gaf al een performance, maar niet voldoende.
Tot slot hebben we er een performance ECU, benzinedrukpomp, MAPsensor en performance onsteking in gezet en dat was voldoende om vemogen te krijgen.
Het schakelen ging vanochtend toen ik op pad ging om te sleutelen helemaal niet meer en het bleek aan te weinig versnellingsbakolie te liggen. nadat ik die had bijgevuld ging schakelen weer redelijk prima.
Na het sleutelen vandaag nog even wat bijgesteld aan de automaat en nu rijd de auto weer super. Optrekken gaat nog niet zoals het hoort, maar ik moet er nog performance injectoren en bougies inzetten.
Ik heb ook last van een beetje lekstroom en met de nieuwe ECU start de auto niet als deze koud is. Deze ECU vraagt minimaal 12V spanning, dus dat moet ik nog oplossen.
Heel hartelijk bedankt voor je meedenken en melden hierop het forum.
Als je nog een tip hebt om op een makkelijke manier lekstroom op te sporen, dan graag.
groet, Paul

sakura 0

13 jaar

Amperemeter om de massakabel leggen en 1 voor 1 zekeringen los trekken totdat de meter zichtbaar reageert ( geen lekstroom meer dus ) eb vervolgens de achterliggende gebruikers controleren op lekstroom

Egr kun je miss helemaal verwijderen en afdoppen

Is je motor verder gezond? geen slijtage, lekages enz....

C.Jonker 0
badge

13 jaar

Beste Christiaan,

Dank je wel voor je tip, hier kan ik iets mee, tenminste ... als je nog even wilt uitleggen hoe ik de Amperemeter om de massakabel kan leggen.
De EGR heb ik inderdaad afgedopt. Verwijderen lukte niet, alles zat zo verschrikkelijk vast.
De auto is uit 1987 en de motor is een 2.2TII. Voor zover ik kan zien en meten is deze gezond. Ik zie geen bijzondere lekkages, behalve het normale zweten van een oudere motor.
De druk op de 4 cylinders is tussen de 9 - 10 bar en dat lijkt mij een mooie compressie. Toch?

sakura 0

13 jaar

Het afdoppen geschied bij voorkeur onder de EGR dus als je hem toch nog los krijgt dan zou dat mooi zijn.
Een amperetang knijp je open en leg je er dan omheen.. heel simpel maar prijzig of je moet even ergens een kunnen lenen.

C.Jonker 0
badge

13 jaar

Wederom bBedankt Christiaan,
ik krijg de EGR niet los, maar heb wel een mooi plaatje metaal kunnen aanpassen en als pakking gebruikt. De EGR is dus echt dicht nu.
Vandaag startte de auto wel meteen, maar bleef niet stationair draaien. Na enig gasgeven en warm draaien lukte dat wel.
Nadat ik de auto in een parkeergarage had gezet en na 15 minuten terugkwam, startte deze niet meer en ik moest er uiteindelijk uit gesleept worden.
In de garage hebben we de performance kits nog omgewisseld voor de oude, zonder resultaat echter.
Eenmaal thuis aangekomen heb ik een stroomdraad aangesloten op de benzinepomp en rechtstreeks op de accu gezet. Vervolgens de auto gestart en hopla, deze deed het weer.
Natuurlijk meteen de performance onderdelen er weer op en toen startte hij ook.
1 + 1 = 2 en als ik die 2 zaken, lekstroom en een niet werkende benzinepomp, met elkaar in verbindig breng, dan hoop ik dat ik met het trekken en aansluiten van een nieuwe draad(en) al mijn probleempjes heb opgelost. Daar hoop ik deze week aan te beginnen en het resultaat zal ik hier vermelden.
Bedankt nogmaals.
O ja, ik heb vandaag een multimeter gekocht, daarom stond ik vast in de parkeergarage. Wrang, eigenlijk wel.

sakura 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler LeBaron of stel zelf een nieuwe vraag.