close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Chrysler Voyager: Oliedruk laag of helemaal niet tijdens starten

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.5SE

Na het starten loopt af en toe de oliedruk meter direct op maar 9 van de 10 keer gebeurt dit pas na 15 seconden of met stationair wegrijden na ongeveer 100 meter (durf geen gas te geven omdat ik anders de kleppen hoor klapperen door te weinig oliedruk) Als oliedruk meter oploopt staat deze en ook tijdens het rijden op juiste druk.Kan verstopt filter op de oliepomp oorzaak zijn? Normale oliefilter is vernieuwd.

Geplaatst door

Sigmond (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Kan zijn dat de zeef van de oliepomp dicht zit, maar ik probeer meestal eerst een motorflush middel.
daar los je vaak alle troep wel mee op , daarna olie en filter vervangen en klaar

Sloopkogel 0
badge

14 jaar

Bedankt Peter voor de informatie.Zat er zelf dus ook al aan te denken dat het de zeef wel eens kon zijn.Motorflush ken ik maar omdat de motor al veel kilometers heeft gedraaid ben ik er niet zo kapot van. Heb al eens een Opel hiermee gedaan met veel kilometers maar motor werd daardoor weer te schoon op plaatsen waar aangekoekte olie beter was met het gevolg een schone motor met veel bijgeluiden.Ga maandag een carterpan pakking bij de dealer halen en haal de pan er onder vandaan, lijkt me met deze kilometerstand beter. Heb volgende week zeer weinig tijd om de klus te doen maar de week er op in ieder geval wel. Je hoort nog of dit het was.

Chris

Sigmond 0

14 jaar

je kan ook na de flush een top end treatment gebruiken in je nieuwe olie, gegarandeerd dat je dan geen bijgeluiden hebt.
ik was er in het begin ook niet zo kapot van maar zelfs ik als monteur was snel overtuigd van het resultaat.
ik heb trouwens forté middelen gebruikt, van andere middelen kan ik het niet zeggen omdat ik daar geen ervaring mee heb.
Mijn eigen auto is een mercedes 240d van 30 jaar oud en die is er ook leuk mee opgeknapt.

Sloopkogel 0
badge

14 jaar

Forte ken ik ook. Ik haal voor alle zekerheid toch maar eerst de pan er onder vandaan en kan het daarna altijd nog gebruiken mocht het toch ergens anders in een oliekanaal zitten

Sigmond 0

14 jaar

Gisteren de pan er onder vandaan gehaald, oliepomp zeef bleek bijzonder schoon te zijn maar toch voor alle zekerheid doorgespoeld want er was maar een klein gedeelte van te zien. Alles weer gemonteerd en gestart maar nog steeds hetzelfde probleem na een paar honderd meter pas oliedruk. ben gelijk een blikje motor reiniger gaan halen en heb hem een half uur stationair laten draaien zoals op het blikje stond. Daarna gelijk olie ververst en een nieuw oliefilter gemonteerd. Hierna gestart en oliedruk meter liep na een paar seconden direct op omdat eerst het nieuwe oliefilter vol moest. Vandaag een paar keer gestart en telkens loopt hij direct op. Ben benieuwd als er deze week mee gereden wordt. Heb goede hoop dat er toch ergens een lichte verstopping gezeten heeft waardoor hij moeite had om de begin druk op te bouwen. Extra motor geluiden hebben zich na de schoonmaak beurt nog niet voorgedaan. heb wel een blikje toevoeging voor door de olie gekocht maar kan ik er pas ingooien als de olie warm is en moet dan 30 minuten meedraaien voordat dit zich hecht. Eind van de week weet ik meer of het probleem opgelost is. Tot dan.

Sigmond 0

14 jaar

Klinkt in ieder geval al goed!

Sloopkogel 0
badge

14 jaar

Na schoonmaakbeurt een hele week aan het rijden en oliedruk loopt direct op na het starten ook na een nacht over staan. Ik heb kunnen achterhalen via een CD rom dat in het type hierna een plunjer met gaatjes in de pomp zit. Misschien zat hij in dit type ook al en had de plunjer na het starten door vervuiling moeite om zijn begin druk op te bouwen omdat hij bleef hangen. Mijn kleppentrein is wel iets luidruchtiger geworden na het reinigen maar dat deed hij al iets en nu nog iets meer maar daar kan hij oud mee worden, mag ook wel na 350.000 kilometer

Sigmond 0

14 jaar

Mooi resultaat!
Wat je nog kan doen is een "top end treatment" aan de olie toevoegen om het geluid van je kleppen en stoters te reduceren.
Is trouwens ook een product van forté.
Heb ik ook eens gebruikt en werkte daar ook perfect voor.
Bij de volgende oliebeurt hoef je in feite niks anders meer te doen als gewoon verversen en filter vervangen.(geen toevoegingen meer)

Motoren met veel ervaring (km's) hebben gewoon soms wat verstoppingen en wat spelingen , de verstoppingen zijn in ieder geval makkelijk op te lossen zoals je ziet.

Sloopkogel 0
badge

14 jaar

Heb ik er daarna ook gelijk ingegooid maar zal zich nog wat moeten zetten, maar probleem is in ieder geval opgelost.

Sigmond 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.