Chrysler Voyager: Olielampje blijft regelmatig branden na starten

Bouwjaar: 2003, Brandstof: LPG, Motorcode: 2.4i

Na het starten blijft regelmatig, maar lang niet altijd, het olielampje branden. Uiteraard vergezeld van de gong.
Er zit altijd voldoende olie in en er wordt ook geen foutcode gemeld. Het lampje gaat uit als ik opnieuw start.
Wat kan hiervan de oorzaak zijn en wat kan ik er aan doen?

Voyagerfan

Geplaatst door Voyagerfan (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chrysler Voyager? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

MeindertS (0) PRO, 14 jaar geleden

Het kan zijn dat je oliepomp het aan het begeven is, het lampje brandt namelijk als er onvoldoende oliedruk is. Daarom brandt het lampje ook altijd als je de sleutel in het contact aan draait, zonder te starten.

jan5047 (0) PRO, 14 jaar geleden

als dit zo zou zijn moet je het altijd hebben ik zoek het persoonlijkin een slecht contact anders de olidruk meten tijdens en na het starten
meten is weten en gissen is meestal...........missen
succes jan

Voyagerfan (0), 14 jaar geleden

Beste Jan,

Het heeft even geduurd, maar ik heb mijn Voyager net weer opgehaald na een grote beurt en schadereparatie.
Airbaglampje blijft nu ineens branden, uiteraard vergezeld van de gong. Kan dat te maken hebben met lange tijd stroom eraf bij de spuiter?
Bij uitlezen foutkodes kreeg ik P0522. Dat heeft met oliedruk te maken, volgens mij.
Ik heb de garage gevraagd de oliedruk een aantal malen tijdens het starten te meten, zoals je voorstelde.
Heb alleen nog niemand bij de garage erover kunnen spreken; ze waren al gesloten toen ik mijn auto afhaalde.

Mocht je suggesties hebben, dan hou ik me uiteraard aanbevolen!

Voyagerfan (0), 14 jaar geleden

Goeiemorgen,

Ik ben zojuist bij mijn garage geweest om de storinskodes uit te laten lezen en te resetten.
Ze zijn met mijn Voyager naar de Chrysler-dealer geweest.
Volgens hen is de oliedruksensor defekt ( terwijl die hooguit anderhalf jaar geleden nog is vernieuwd!) en is de oorzaak van het brandende airbaglampje een defekt gordelspansysteem van de bestuurdersstoel.... zo geef je je auto zonder storing af voor reparatie van een deuk in de bijrijdersdeur, zo heb je ineens dure problemen....
Wat denk jij van deze conclusie?

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Tja, sensors kunnen kapot en gordel systemen ook.
Maar als je het niet gelooft dan laat je een andere dealer toch nog een keer de foutcodes uitlezen? En plaats deze dan hier.
P0522 is inderdaad oliedrukschakelaar/sensor signaal laag. Of wel sensor kapot, dan wel bedrading defect.

br0ns (0) PRO, 14 jaar geleden

p0522 staat voor P0522 PRESSURE SENSOR LOW.

Mogenlijke oorzaken zijn :

Spanning te laag (lager dan 0,1),
Sensor stuk,
Sensor inwending sluiting naar massa,
Of de computer.

Dus wordt even meten als je sensor al hebt vervangen.

Voyagerfan (0), 8 jaar geleden

Codes al lang geleden als sneeuw voor de zon verdwenen, mag slot op dus.

Allen dank voor het meedenken!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.