Chrysler Grand Voyager: Probleem met Automatische transmissie

Bouwjaar: 1990, Brandstof: Benzine, Motorcode: 3,3 l

Heb sinds kort problemen met de automatische versnellingsbak van mijn 1990 Chrysler Grand Voyager LE. Hij schakelt nu niet meer door naar overdrive en blijft dus in de derder versnelling rijden. De transmissie olie is helder en op peil...Enig idee wat ik kan doen om dit te verhelpen of ben ik nu helemaal aangewezen op een garage voor vervanging?
Alvast dank...

hjp047

Geplaatst door hjp047 (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chrysler Grand Voyager? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

Nathanael (0), 12 jaar geleden

Hallo,

Graag de volgende vragen voor een goed antwoord beantwoorden.

-welke transmissie (3-4 versnellingen)
-schakelt hij wel in andere versnellingen
-gebeurde dit ineens of werd het steeds erger
-zijn er ook geluiden, kraken, gieren, metaal op metaal,tikken,kloppen enz.
-zijn er schokken door de auto te voelen bij het schakel van de ander versnellingen
-zijn er vreemde geuren, een verbrande geur.
-is er kort geleden onderhoud aan de transmissie geweest, en wanneer voor het laatst

als er verder nog iets is wat een beetje vreemd of raar lijkt te zijn dan dat ook graag vermelden.

hjp047 (0), 12 jaar geleden

Allereerst mijn dank voor je reactie. Ik geef hieronder de antwoorden op je vraag:
- 4 versnellingen transmissie
- hij schakelt verder wel terug
- het gebeurde stapsgewijs, eerst af en toe, dan even stoppen on te "resetten"en dan ging het weer een poosje goed. Sinds twee wekne doet hij het helemaal niet meer opschakelen naar overdrive
- geen vreemde geluiden te horen
- hij heeft altijd geschikt bij het terugschakelen, opschakelen ging gerijsloos
- geen vreemde geuren, ook niet verbrande lucht.
- er is kort geleden geen onderhoud gepleegd aan de transmissie. De laatste dateert van maart 2004 bij km-stand 325000. Hij staat nu op 380000, de laatset 4 jaar rij ik maar ca. 8000 km per jaar. Ik spaar hem zoveel mogelijk en is min of meer een hobby auto geworden. Heeft ook diverse opknapberuten gehad van z'n koetswerk en ziet er nog "jong"uit...
- De huidige bak was een vervanging: in 1998 op km 178000. Toen is ook de boordcomputer vervangen. De originele transmissie was een slechte productieserie geweest...
- Ik heb op dit moment geen extra ongewone dingen te melden...mochten er nog vragen zijn dan hoor ik het wel weer.
Veel dank en groeten..

Nathanael (0), 12 jaar geleden

Wat bedoel je precies met resetten, wat precies resetten?
En hoelang deet hij het dan weer goed goed ? uren dagen weken?

Verder doet de lockup de 1e 2e 3e en achteruit versnelling het wel?

doet hij ook geen poging om in de 4e te gaan of lijkt het wel alsof hij wil maar het niet lukt?

hjp047 (0), 12 jaar geleden

Dat resetten is voorschrijft van Chrysler. Het geburt tijdens het rijden dat ie zo maar terugschakeld, dan moet je de auto aan de kant zetten, even uitzetten en weer opstarten. Dan doet ie weer normaal schakelen t/m overdrive. Hoe lang hij het weer doet is niet te voorspellen, soms gebeurt het twe a drie keer op de snelweg, dan weer een hele poos niet, etc...

Het opschakelen doet hij wel, alleen gaat hij niet verder naar 4e. Dat merk je aand e snelheid en het geluid van de motor, tot 60 km/u gaat het dan wel, dus stadsverkeer is ie te gebruiken, maar niet meer voor de grotere afstanden/auto- of snelwegen.

Hij blijft gewoon als gewoonlijk hangen in z'n 3 en ik merk dan niks van pogingen of zo om verder te gaan...

Nathanael (0), 12 jaar geleden

ik denk dat hij eerder in de 2 blijft hangen, hoeveel toeren maak je bij 60 km?? als dit ongeveer 3000 is zit hij in de 2e versnelling de noodloop. als dit het geval is, ga ik er vanuit dat het kleppenblok defect is. zit aan de voorkant van de bak.

hjp047 (0), 12 jaar geleden

Hallo Nathanael...dank voor je advies. Moet eens goed gaan luisteren als je zegt dat ie in de 2e blijft staan...heb geen toerenteller...

Moet maar eens naar een garage om het te laten diagnosticeren...

Ik hou je op de hoogte...

groet...Henk

Nathanael (0), 12 jaar geleden

Dat is wel belangerijk om te weten. Want als dat echt het geval is kun je voor ongeveer 160 euro aan materiaal klaar zijn.
uit ervaring weet ik dat ze (stuur-kleppenblok) wel eens vaker kapot gaan. Zoals je misschien hebt gezien hou ik mij bijna alleen met de AT vragen op dit forum bezig.

gr, Nathanael

hjp047 (0), 12 jaar geleden

Dank je...je hoort het zodra ik een diagnose heb laten stellen
Gr. Henk

Nathanael (0), 12 jaar geleden

Geweldig!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Grand Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.