Beste,
Na weinig remmen te hebben, heb ik mijn voorste remblokken laten vervangen.
De garagist heeft ontdekt dat dit het probleem niet was. Toen hij het wiel bewoog bleek er olie uit te druppen onderaan de motorgedeelte.
Er bleek olie van de versnellingsbak bij de remolie te zitten. Die was al geruime tijd vermengt.
Door die versnellingsbak olie die dikker is en meer zuurte bevat heeft dat de rubbers aangetast van de rempomp. Waardoor er lekken zijn.
Hij zei me dat er 2 rempompen in zitten bij en Grand Voyager. En die zouden alle twee moeten vervangen worden.
Dat is toch de verklaring van de garagist.
Een andere garagist een rempomp kan leveren voor xx Euro zegt dat er er maar één in zit.
Wat moet ik nu geloven??
Kan dit gemakkelijk gemonteerd worden?
Alvast bedankt,
David.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Er is geen directe verbinding tussen versnellingsbakolie en remolie circuit.
Hebben ze dus versnellingsbakolie bijgevuld in het remoliereservoir.
Wat ik eerder denk dat het remoliepotje overgelopen is bij het terug drukken van de remzuigers en dat deze olie op de bak gelopen is en daar het lekken vandaan komt.
Mocht het wel zo zijn ,dient het volledige remsysteem vervangen teworden cq gereviseerd en gespoeld.
Dag Ferrie,
De remolie is geel kleurig, de versnellingsbak olie is rood.
Ze hebben al reeds bij het ontluchtingsventiel vooraan veel rode olie afgelaten.
Zou dat ook kunnen die het peil van de remolie te hoog stond? Ik dat dat ze daar ongeveer 10cl rode olie in gegoten hebben. Echt veel is het niet.
Maar de garagist zei dat dit wel genoeg is om de rubbers te doen wegvreten.
Wat zou ik moeten doe? Wat moet er gedaan worden?
Bedankt,
David.
12 jaar
Een miskleun eerste klas..
Eerst volledig doorspoelen met schone remolie...daarna hoofremcilinder uit elkaar en cups vervangen, zelfde geldt voor afdichten in de remcilinders en remklauwen.
Rubber kan ernstig zijn aangetast en met remmen moet je geen enkel risico nemen...
Eventuele remkrachtverdeler abs pomp als hij die heeft en remslangen , eigenlijk alles waar rubberen componenten inzitten.
Dan is er dus bijna zeker ATF-olie in het remoliepotje gevuld. ATF-olie is olie voor de automaatbak.
Inderdaad alle afdichtingen (laten) vervangen in zowel de hoofdremcilinder als ook in de remtangen bij de wielen. Bij de achterwielen de remcilinders vervangen.
Indien de auto is voorzien van een ABS-systeem, moet het het systeem uiterst goed worden doorgespoeld.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Grand Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar