Chrysler : Schokken en foutcodes.

Wie kan mij aan de lijst met foutcodes helpen,ik heb een lijst ooit van een amerikaanse site afgehaalt voor mijn PT Cruiser,maar daar komt P0344 niet op voor en ik zou niet weten wat het is.
De auto schokt als ik in de 2e versnelling het gas intrap bij 1200 toren,bij 1500 toeren is het over en zo bij elke versnelling,maar dan in een iets hoger toerental,ik rij niet onder toeren.
Die 2e vesnelling en 1200 toeren gebruik ik in het file rijden.

Hij schokt alleen als ik op LPG rij,op benzine is alles perfect,net of de ontsteking even over slaat,maar dan zou hij dat ook op benzine moeten doen.

Wat heb ik zelf reeds gedaan:
Bougies ,luchtfilter heb ik vervangen bij de laatste grote beurt +/- 500km geleden,de bougiekabels toen ook preventief.
Bougies staan volgens fabriekopgave op 1.3mm afgestelt.
Nokkenas-sensor vervangen,hij sloeg met de oude sensor op foutcode P0340 (sensor geen verbinding met ECU)resetten is een accuklem loshalen en gedurende +/- 15 sec het rempendaal intrappen.
Vanmorgen het gasklephuis gereinigd,was de moeite niet,dus niet erg vervuild,stappenmotor van de stationaire luchtmeng verhouding ook gereinigd,TPS gecontroleert en is oke.
De Mapsensor meet ik geen waarde tussen de 3 contacten,maar ik weet ook niet of deze als weerstand of schakelaar moet werken.

De stappenmotor van de gasverdeler vervangen voor een nieuwe,maar heft ook het probleem niet op,wat mij wel opvalt is dat de plunjer in het gasverdeelhuis ietwat plakkerig aan voelt,ik heb deze schoongemakt met remmen reiniger en weer met teflonspray ingespoten voor ik de boel weer monteerde.
Verdamper zelf is oke,ik vindt in het gasfilter geen zwarte troep van een te oud en stug membraam.

Waar ik zelf nog aan zit te denken is dat de gasdruk van de verdamper niet 100% is,die kan ik volgende week laten controleren,ik heb zelf geen meter daarvoor.
Wie helpt mij aub op weg?


NB.Ik plaats dit niet bij Crysler omdat dit een algemeen LPG probleem is wat bij elk merk auto kan voorkomen

thei11316

Geplaatst door thei11316 (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chrysler Overig? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

oldford (0) PRO, 12 jaar geleden

Hier staan een aantal goede links voor sites met codes: http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...

thei11316 (0), 12 jaar geleden

Bedankt,hier kan ik wat mee.......komt er op neer dat de nokkenas sensor niet altijd een signaal doorgeeft en dat gebeurt tijdens het schokken als dat te hevig is.

Het is niet de oplossing van mijn LPG probleem,ik vermoed dat hij te weinig gas krijgt wanneer hij vermogen moet leveren,maar de tijd dat het gebeurt is te kort om automatisch weer naar benzine over te schakelen. en dan springt de ECU op een foutcode,ik heb met hetzelfde probleem ook al een paar keer de code P0340 gereset
Moet volgende week even de gasdruk laten controleren cq afstellen,hoop dat de verdamper afstelling iets verlopen is,maar zomaar wat draaien heeft geen zin bij een G3 installatie....wat dat betreft waren de jaren 60-80 LPG installaties makkelijker.
Maar goed ik weet nu in ieder geval dat er in het gassysteem iets fout zit,zal de oplossing hier ook neerzetten,kan een paar dagen duren.

oldford (0) PRO, 12 jaar geleden

Als het mengsel iets van slag af is, kun je dat zien aan de "Long Term Fuel Trim".
Als je dan toch aan het uitlezen bent, kun je gelijk de map-sensor kontroleren.

thei11316 (0), 12 jaar geleden

Ik ga eerst zelf nog het gasverdeelhuis (NECAM/KOLTEC) uit elkaar halen en schoonmaken,dat stroperige aan de plunjer bevalt me niet,zo heb ik hem een jaar geleden na revisie niet in elkaar gezet,als die punjer even blijft hangen kan dat ook het stotteren op LPG veroorzaken.
Maar is iets voor volgende week.

Ik lees alleen een foutcode uit via de Km stand display met nummer(bv P0344)welke de ECU doorgeeft,nadat ik hem 3x snel achter elkaar op en van contact heb gezet en dan bij de 3e keer op contact laat staan,ik heb zelf geen aparte uitlees apparatuur,zit zo standaard in een PT Cruiser.

thei11316 (0), 12 jaar geleden

De foutcode van de nokkenassensor had mij op het verkeerde been gezet.
Ik heb vanmorgen even met KeesVerdampere gebeld en hij raadde me aan om de electrode afstand op 1mm te zetten,dat gedaan en het probleem is nu over.

thei11316 (0), 12 jaar geleden

De electrode afstand kleiner maken heeft slechts een paar dagen goed gewerkt.
Bleek toch 1 bougiedop slecht te zijn en na een paar verse bougiekabels gemonteerd te hebben is het probleem helemaal over.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Overig of stel zelf een nieuwe vraag.