Hallo,
Ik heb net een Voyager gekocht. Het probleem is dat als ik de motor belast (gewoon rijden) er een sissend geluid onder de motorkap te horen is. naar mate ik meer gas geef (om op te trekken) word het geluid harder. bij lager toerental is er niets te horen. ook is er kracht verlies. (ik haal met moeite de 90 km pu) benzine of LPG zelfde probleem.
Ik heb uiteraard onder de kap gekeken en met het gas gespeeld maar het gebeurd alleen als de motor belast word. (al rijdend onder de kap kijken word een beetje lastig natuurlijk)
Inmiddels dit forum gelezen te hebben krijg ik een beetje kromme tenen. moet ik gaan denken aan een koppakking ,kleppen revisie of ander motorblok ??
Al vast bedankt voor jullie reacties.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hoi,
Ik kom dit topic toevallig tegen omdat ik een beetje zit rond te kijken.
Maar ik zou eerst eens alle slangetjes onder de motorkap controleren .
Zo te horen zuigt hij valse lucht.
succes.
ik heb hetzelfde probleem met mijn dodge caravan .ik denk dat de lambadasonde los zit
19 jaar
Hoi,
inmiddels al ongeveer het hele motorblok gedemonteerd en pakkingen en slangen vervangen, helaas nog geen verbetering. De chrysler dealer moest ook op zijn hoofd krabben "dit is geen bekend probleem" gelukkig ben ik dus nog niet zo'n beroerde monteur.
jammer dat het geen bekend probleem is.
De Lamda sonde heb ik nagekeken en zat muurvast, en zag er nogal nieuw uit.
Er zat wel een reparatie aan het uitlaat spruitstuk, een poort had in een hoek (waar ze bij elkaar komen) een scheurtje zitten waar een las opgelegd is (hummmmm giet ijzer en lassen, kan dat ?)
Volgende de dealer zou dat hooguit een beetje geluid mogen opleveren.
Het enige wat nu overblijft is de TBI (injectie stuk met klep) morgen heeft de dealer tijd om er naar te kijken. hopen dat het meet een pakking van een tientje gefixed is.
Bedankt voor jullie reacties.
19 jaar
oke, de katalysator was verstopt, geluid weg en loopt beter, maar nog niet echt goed. Nu krijg ik hem net aan de 120 km/pu. kan het zijn dat de lamda sonde defect is ? Er zat nogal wat roest in de katalysator (kwam uit het spruitstuk). Volgens Autoweek zou de 2.5 i 154 km/pu moeten halen en 120 is dan wel erg langzaam. al vast bedankt voor jullie reacties.
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar