wie o wie ken me helpen heb de derde pcm erin hij springt ff aan dan uit dat doet die 5 a 6 keer en dan gaat die helemaal niet meer ronddraaien wil die dan niet meer geen stroom op startmotor verdeler en benzinepomp .
het lijkt erop dat er een startblokkering inzit .we hebben al een andere benzinepomp ingebouwd en andere verdeler we komen er niet meer uit ook amdat de computer geen fouten aangeeft in de auto
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
oh was vergeten te melden was onder het rijden uit gegaan en niet meer te starten erna het is een automaat.heb een groen achtige sleutel van chrysler erbij twee dezelfde
Zet de orginele PCM maar terug,benzinepomp zal het ook niet zijn,je reed immers al op LPG,de verdeler,neem aan de gasverdeler is het ook niet,heb je eerst andere rare dingen.
Ik weet voor 99% zeker dat je startblokkering de boel flest,dat betekent uitlezen en laten ressetten,zal ws code P1685 zijn,die kan soms op de raarste momenten de boel uitschakelen.
Na het uitlezen controleren of hij werkelijk gereset is,soms staat hij meerdere malen opgeslagen als foutcode,heb het ook meegemaakt met mijn PT,gebeurt me 1x per jaar
12 jaar
ken je die ook resetten zelf of zo of moet dat via uitlezen moeten gaan ?omdat we hem hebben laten uitlezen en toen gaf die nisk aan van fouten of zo
12 jaar
oh bij een andere pcm erop doet hij wel alles bij de relais en als ik de oude erop zet doet hij niks meer bij de relais
12 jaar
De startcode zit in de PCM,dus een andere PCM is ook een andere startcode en de chip zit in de contactsleutel,met een andere PCM en je eigen contactsleutel kun je jou auto nooit aan het lopen krijgen,antiediefstal beveiliging is dat.....je zou dus een contactsleutel van de andere PCM erbij moeten hebben,deze door de antennering van de auto houden en met de orginele autosleutel de motor starten.
Als hij dan wel start kun je de antennering weer om het contactslot plaatsen en de sleutelbaard van je huidige contactsleutel laten inslijpen in de sleutel waarvan je de chipcode hebt laten kopieren van de sleutel die bij de PCM hoort waar je auto wel op loopt,dan hoef je geen sloten te vervangen en heb je in principe maar 1 sleutel nodig voor alle sloten+contactslot en je diefstal beveiliging werkt dan ook zoals het hoort.
12 jaar
dus eigenlijk moet je zoiets kopen met sleutel en contact erbij die antennering zit die soms bij het contactslot is er geen mogelijkheid om dat eruit te halen die blokkering uit die pcm of zo en hoe moet je dat doen
12 jaar
heb de pcm en sleutel en contact vervangen 6 keer starten en was het zelfde dus weer niks meer
12 jaar
krijgt ie benzine?
12 jaar
hij slaat wel ff aan maar daarna weer uit en heb geen stroom meer op dynamo en startmotor ken aan de sleutel draaien er gebeurd niks meer .ken het zijn dat die antenne of die chip geen stroom krijgen zodat hij weer in de blokkering slaat
12 jaar
Ik denk toch echt dat de startblokkering de boel niet laat aanslaan,lijkt er wel op,enige seconden lopen en afslaan.....die code P1685 kan meerdere keren opgeslagen zitten in de PCM....had hem zelf 3x opgeslagen en zolang die er nog inzit kun je het aanslaan en blijven lopen van de motor vergeten.
Als de benzinepomp het helemaal niet doet kan hij ook niet enige sec lopen,dan moet hij even op op benzine lopen voor je op LPG verder kunt en dat even is .....tot hij een bepaalde temperatuur heeft in het koelwatercircuit.
Weet niet of je bij route Mobiel of de ANWB een abonnement hebt,anders laat je die komen,hun lezen en resetten ook de PCM ter plaatse uit,veel garages zijn niet erg scheutig met de uitlees codes te geven.
Ik ben zelf vorige week nog met een PT van een kennis bezig geweest,waar de startblokkering was ingekomen(P1685)en ben een dik kwartier bezig geweest om alle foutcodes er uit te krijgen,terwijl ik wel de juiste apparatuur er voor heb.
12 jaar
wat kost zo een ding voor uit telezenen ken je daarmee ook de boelressseten de codes ken ik ja vinde bij bdo-codes.com of zoiets
12 jaar
Reken op een 200 euro,zelf heb ik een die Chrysler en de Koreanen uitleest,maar voor bv Fiat heb je weer een andere kabel nodig....staat dan wel bij dat de meter voor alle merken is,maar elke keer weer die kabel.
Nu kan ik de PT en Neon ook uitlezen door de contactsleutel 3x snel op en van contact te halen en de derde keer laat ik hem op conntact staan,in de km-display verschijnen dan de foutcodes,weet niet of dit ook bij een Voyager ook gaat,kan zelfs zijn dat je die contactsleutel 4 of 5 keer moet omdraaien op-van en op contact.
reseeten bij de PT en Neon kan ook door een accuklem los te halen en de rem ca 15 sec in te trappen,alleen doe als je de evt radio code er bij hebt.
De codes staan ook hier op het forum http://www.problemcar.nl/search.php?sear...
12 jaar
woensdag of donderdag krijg ik die uitlezer binnen dan ken ik verder gaan zoeken heb er geen orginele radio in zitten heb er gewoon een losse van mezelf in dus dat wordt denkelijk geen probleem
zal dat enne nog wel eens proberen dank u hoop dat je me na donderdag verder ken helpen
12 jaar
hij geeft al gelijk aan reset si dat heeft te maken met de olie en zo hoe ken ik die reseten ?
volgens mij heeft hij een startonderbrekking in de pcm zitten heb de pcm vervangen met een andere pcm en ook kontactslot vervangen ervan .start vijf keer en als je gas wil geven is die weg dat doet hij 5 a 6 keer daarna wil hij niet meer starten hoe kunnen we dit probleem weghalen er zit een ontvanger voor de sleutel op en al van de zelfde auto zitten er soms relais die vuil kunnen worden of zo die zeggen tot hier en niet verder we hebben benzine pomp vervangen stuur met slot en van dezelfde auto pcm ? iets moeten we vergeten zijn maar wat ?
12 jaar
Je kunt met de scanner de PCM resetten,staat in de gebruiksaanwijzing hoe.
Die olie zal w.s. code P0520 of P0522 zijn
P0520 Engine Oil Pressure Sensor/Switch Circuit Malfunction
P0521 Engine Oil Pressure Sensor/Switch Circuit Range/Performance
P0522 Engine Oil Pressure Sensor/Switch Circuit Low Voltage
P0523 Engine Oil Pressure Sensor/Switch Circuit High Voltage
12 jaar
Probleem hebben wij ook gehad met onze 98-er. Als je verder op dit forum zoekt, dan blijken er ook meerdere oplossingen gevonden te zijn. Het is inderdaad de startonderbreker. Het blijkt soms te liggen aan een breuk in de printplaat achter de kachelbediening en/of de tellers. Oplossingen zijn gevonden door de aansluitingen opnieuw door te solderen. De oplossing bij ons dachten we gevonden te hebben door de hele startonderbreker er tussenuit te sleutelen. Duurde ruim 3 uur voordat we alles gevonden hadden maar dat bleek helaas geen oplossing te zijn. Na een paar weken was het probleem weer terug en kregen we ook via de OBD geen data meer. In ons geval viel ook de snelheidsmeter en toerenteller soms weg tijdens het rijden. Hierna was de boel soms weer te starten pas na een volledige reset. Uiteindelijk heeft ook de bak het begeven waarna de noodzaak het euvel te vinden uiteraard meteen weg was.
Als eerste zou ik de elders gegeven raad opvolgen door de kachelprintplaat en de plaat achter de tellers opnieuw door te solderen. Velen lijken er succes mee gehad te hebben en de kans dat de boel hiermee verergert is 0. Behalve de tijd die het je kost, is de investering in dat geval een stuk soldeertin.
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar