Mijn Chrysler houdt in (Met zelf knallen uit de uitlaat) onder de 2500 rpm, daarboven rijdt hij als een zonnetje. Geen motorstoring ook. Dit is hij ineens gaan doen en het wordt steeds erger. Lambdasensor reeds vervangen, maar dat is het niet.
Het zou dus een katalysator, ontsteking of distributie probleem kunnen zijn.
Iemand tips?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dat knallen in de uitlaat is het exploderen van onverbrande brandstof. Dat zal op den duur je dure katalysator vernielen.
Geen storingen maakt het wat moeilijker.
Begin maar bij de basis, uitlaatgas test doen op de lage toerentallen, compressie meten, distributie controleren, sensoren controleren d.m.v. meten of uitlezen.
Dank voor je reactie, wat ik vergeten ben te melden is dat de auto 2 maand geleden glansrijk door de APK is gekomen, ondanks het inhouden probleem, maar het wordt wel steeds erger. Het komt overigens niet voor bij stilstand, alleen tijdens het rijden.
4 jaar
Rijd je al 2 maanden met deze storing rond?
Dan vraag je om dure gevolgschades, zoals verbrande kleppen en/of defecte/verstopte katalysator.
De controle van sensoren zal dan rijdend moeten gebeuren als stilstaand meten/uitlezen niets oplevert.
Uitlaatgas test heeft in dit geval misschien wat minder zin, de rest nog steeds wel.
Deze storing is al veel ouder dan 2 maanden. Maar sensor controle moet bij een garage?
4 jaar
Ja. Bij voorkeur de Chrysler dealer of een specialist met de juiste uitleesapparatuur (op dealer niveau).
Je kan deze auto ook zelf uitlezen door middel van de zogenaamde " keydance"...
De foutcode komt dan in het display te staan, zie filmpje: https://youtu.be/HC1pIwzU8to
Lijst met codes hier https://ptcruizer.com/computer-codes.htm...
@Hans4040,
Bedankt voor de tip. Ik heb net de KEYDANCE uitgevoerd, maar ik krijg meteen "Done" dus er zijn geen geregistreerde foutcodes.
@oldford,
Ik moet dan ff op zoek naar een dealer in de buurt, maar die vragen er naar verhouding veel geld voor.
4 jaar
Controleer timming distributie eens? Heb soortgelijks ook al eens bij een PT cruiser meegemaakt. Galoperen bij lage toerental en ploffen in uitlaat. Distributie bleek tandje verkeerd te staan!
https://problemcar.nl/topic/chrysler/onr...
Succes.
Controleer ook eens de "Idle Air Control" (IAC) die zit bovenop de inlaat.
Meegemaakt dat de stekker defect was en dus slecht of geen contact maakte.
laat de motor lopen en buig de bedrading bij de stekker op en neer.
Thanx voor de tip. Vandaag gedaan, maar er gebeurde helemaal niets. voor de zekerheid ook de stekker ingespoten met contactspray, maar geen verschil.
4 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler PT Cruiser of stel zelf een nieuwe vraag.
4 jaar