close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Chrysler 300c: Snelheidsregeling lampje (bliksem indic. op dashboard)+ lampje B

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 3.5 ltr

hallo allemaal,

Ik heb een probleempje met mijn Chrysler 300c. Het snelheidsregeling lampje (bliksem tekentje) en ESP/BAS lampje gaan SOMS branden.
Auto verliest vermogen en loopt onregelmatig stationair. Ik heb al veel gezocht, maar de combinatie met het bliksem tekentje (snelheids
regeling) komt niet veel voor. Heb al een reparatie gehad omdat BAS/ESP+ABS bleven branden, de oplossing daarvoor was dat een sensor
bij een band defect was. Op dat moment deed de cruise control het ook niet. Dat is gelukkig opgelost!

Heeft iemand van jullie een idee of oplossing?

Ik hoor het graag!

Groet Peter

Geplaatst door

Peterlies (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Weet je zeker dat het bliksem tekentje de snelheidsregeling is? Ik dacht dat die met de motor te maken heeft.
Motor en Abs uit laten lezen bij de dealer, dat scheelt een hoop gissen en zoeken.

oldford 0
badge

14 jaar

Hoi Oldford,
het boekje zegt dat het de elektronische snelheidsregeling is. Heb de dealer ook gesproken maar blijkt dat uitlezen alleen kan als het probleem zich daadwerkelijk voor doet, als de lampjes niet branden is er ook niets uit te lezen is hun motto....er zit waarschijnlijk "error list" in. Heb wel het
stuur gecalibreerd (links...rechts en weer in het midden) en vanmorgen een half uur de + en - pool van de accu los gehad om te resetten. Er wordt vandaag weer mee gereden en wachten af of het weer terug komt. Als het probleem zich voordoet, start je de auto opnieuw en de lampjes zijn uit en de problemen zijn weg.

Groet Peter

Peterlies 0

14 jaar

Als de dealer dat zegt en ALS het waar is (de meeste ecu's die ik ken bewaren de fouten) dan moet je dus de motor NIET uitzetten als de lampjes branden. Ook niet bij de dealer voor de deur en ook niet als het uitleesapparaat wordt aangesloten.
Enne, je veroorzaakt het probleem ook een beetje zelf door de accu los te gooien. Ook dan kunnen foutcodes (al dan niet bewaard) verdwijnen.

Kan het me niet voorstellen bij een auto uit 2004, maar zonder brandende lampjes willen ze kennelijk niet uitlezen.
Zit er nog een andere dealer bij je in de buurt of in de buurt waar je werkt?

oldford 0
badge

14 jaar

Daar moet ik je gelijk in geven, als de accu los gehaald wordt ben je waarschijnlijk alles kwijt. De Chrysler dealer zit hier 35 km vandaan, andere autobedrijven gebeld maar kunnen de 300c niet uitlezen. Ik zal dus, als de lampjes branden direct door moeten rijden naar de dealer en de auto
aan de computer zetten....dat zal moeilijk worden maar ga het proberen. Auto heeft vanmorgen goed gereden, 65 kilometer zonder lampjes, heb ik vernomen via SMS! Alvast bedankt voor je meedenken oldford en ik hou je/jullie op de hoogte!

p.s. ik kan me ook niet voorstellen dat er geen back-up foutcode in zou zitten!

Peterlies 0

14 jaar

Je hebt 3 keuzes voor een dealer: Zwaag, Alkmaar of iets verder Amsterdam.

oldford 0
badge

14 jaar

Klopt. Zwaag is omslachtig. Apparatuur moet uit Alkmaar komen als ik hem wil laten uitlezen. Dat moet dus Alkmaar worden.
We wachten af.

Peterlies 0

14 jaar

Dat vertelde ze er niet bij op de website van Chrysler.
Sorry, maar doet een beetje heikneuterig aan, wel dealer, maar uitleesapparatuur lenen bij een dealer 40 kilometer verder.

oldford 0
badge

14 jaar

Ik hou jullie maar even op de hoogte. Ritje Amsterdam heen en terug ging goed, 's avonds naar het strand en de lampjes gingen twee keer knipperen. Zowel met Cruise Control aan en zonder cruise control. Auto is een maand terug naar de dealer geweest voor het eerder omschreven probleem wat dus is opgelost. Ook is er meteen een modificatie doorgevoerd. Andere/nieuwe catalysatoren en een software update. Navraag vertelde dat de software update ervoor zorgt dat de dashboard verlichting niet gaat knipperen als je de richtingwijzer naar l/r hebt staan. Ik had dat probleem niet meegemaakt, dat ter zijde. Info in display geeft nu wel aan als de richtingaanwijzer een langere tijd aan staat. Nu gebeld met de dealer, maandag ochtend 8 uur naar de garage om uit te lezen. Mischien zit het probleem in een sonde of het electronische gaspedaal, de auto
gaat ook stotteren tijdens het rijden en onregelmatig stationair draaien. Het is allemaal niet fijn, 2 weken voordat je op vakantie gaat. Wel interessant om te weten te komen hoe een auto verder in elkaar steekt! Ik hou jullie op de hoogte!

Peterlies 0

14 jaar

Mijn gevoel zegt me dat het mengsel niet in orde is. Nieuwe catalysatoren worden er niet zo maar onder gezet.
Ook stotteren en onregelmatig draaien wijst op het uitvallen van een cylinder. En dan hoort het motorlampje te knipperen.

Heb je nog een bobine met verdeler of Dis-bobine (dus niet een bobine per cylinder rechtstreeks op de bougie)?
Zo ja, vernevel in het donker met een plantenspuit bij draaiende motor een beetje water over de ontstekingsdelen (bobine, bougiekabels, etc.).
Zie of hoor je vonken dan moeten die onderdelen vervangen worden.

Kontroleer alle vacuüm slangen en slangetjes van en naar het inlaatspruitstuk op lekken, scheuren e.d.
Is de uitlaat volledig gasdicht en niet lek? Vooral het 1e stuk tot de katalysator.

N.B.: Storingen in de motor moeten (wettelijk verplicht) minstens 40 ritten bewaard worden.

oldford 0
badge

14 jaar

Wederom bedankt voor je reactie. Ik zal vanavond wat waternevel over de motor spuiten en luisteren en kijken. Goede tip trouwens.
Ik zal ook even kijken naar de slangetjes. Qua Bobine heb ik geen idee. Ik probeer de werking te begrijpen, logisch nadenken geeft
al wat licht op de zaak.

Het probleem is dus gekomen na de nieuwe catalysatoren, er zitten wel de oude sondes in. Misschien heeft dat er mee te doen.

Het zal zo zijn dat er wel een "History" m.b.t. de storingen is. Je hoort van me!

Peterlies 0

14 jaar

Als de controles die ik genoemd heb, niets opleveren, dan moet de dealer de luchtmassameter rijdend testen.
Mogelijk geeft die te weinig aan.

oldford 0
badge

14 jaar

Hier ben ik weer. Druk Druk, vandaar een later berichtje. Auto maandag ochtend laten uitlezen. Motorlampje ging uiteindelijk ook nog branden in dashboard, het leek wel kerstmis... Er zat een probleem in het vacuum, achteraf ook wel hoorbaar en merkbaar. Als je gas gaf hoor je bij de motor een soort van suizen. Ik hoop de codes en de vervangen onderdelen nog door te geven. Ik heb ze nog niet, de Garage stuurt de factuur nog. In ieder geval is het probleem opgelost! We kunnen rustig op vakantie.....alleen nog wel ff test rijden de komende dagen!

Groet Peter

Peterlies 0

14 jaar

Goede middag ik heb precies het zelfde geen fout meldingen maar wel die 2 lampjes en dan in noodloop dus ben erg benieuwd wat het was als u dat nog weet

Weet iemand al wat did probleem is!! Hoop iet weer me bak

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler 300C of stel zelf een nieuwe vraag.