hallo ben ik weer .
starten doet de auto dan wel dan niet,komt voor dat hij de hele dag gewoon start en dan draai je 1 min later de sleutel om en gewoon niks anwb erbij gehaald hij op de startmoter geslaan met stuk ijzer staaf niks , toen zette hij een lange schroevendraaier van een halve meter naast de startmoter op iets hield soort magneet ,starte hij gewoon ,
probleem weet ik zo niet ,maar het ligt in ieder geval vanuit contactslot naar startmoter toe.
ik heb hem uit laten lezen maar niks te zien .
weet iemand wat het zou kunnen zijn , of een oplossing hiervoor alvast bedankt groeten marcel.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De ANWB truuk:
Overbruggen start solenoide (schakelaar op de startmotor). Normaal wordt deze d.m.v je contact geactiveerd.
Oplossing: revisie startmotor laten plaatsen, voor je "oude" ontvang je nog een bedrag terug
De PT heeft in de motorruimte achter de accu nog een zekering/relaiskast zitten,hier zit een relais in welke door het contactslot wordt aangestuurd en dan de start selonoide op de startmotor pas bediend,deze is vaak de oorzaak dat de startmotor niet wilt ronddraaien....ook kan de bedrading tussen startslot hulpstartrelais slecht zijn,of het contactslot zelf kan de boosdoener zijn.
Dus niet de startmotor gaan vervangen want door deze te overbruggen doet de startmotor het wel en blijkt dus wel in orde te zijn.
9 jaar
we gaan het bekijken bedankt
9 jaar
Het paneel van de verwarming losmaken de stekkers even losmaken dit is een veel voorkomende storing bij Chrysler startonderbreker . daarna gewoon weer de stekkers aansluiten en de probleem is opgelost
9 jaar
okee gaan we proberen goede tip thanks
9 jaar
daar kan ik waarschijnlijk alleen bij als ik de radio eriut haal of is er een makkelijkere versie klaver??
9 jaar
Paneel van de raambediening eruit halen,daarachter zit 1 of 2 schroeven en dan trek je het hele paneel er af.
9 jaar
okee bedankt
9 jaar
hoi ik heb inmiddels stekker van de verwarming losgehaald weer aangesloten maar helaas nog steeds hetzelfde probleem.
9 jaar
Welke foutcodes lees je (3x snel van en op contact en de laatste keer op contact laen staan,dan verschijnt in de km display de foutcode(s)
en aders een draad leggen vanaf de startsrelais op de startmotor met een drukknop op het dashbord,als je de fout nie kuntvinden(cq meten)
9 jaar
zal ik opnieuw checken niet opgelet eerlijk gezegt
,met de draad is ook een goede tip thanks
9 jaar
okee verwarming opnieuw geprobeert geeft geen foutcode aan jammmer
9 jaar
Voor de zekerheid leg ik nog eenmaal de "key-trick" uit om opgeslagen codes uit te lezen omdat dit redelijk nauwkeurig moet gebeuren:
-Plaats de sleutel in het contact in de "off" positie
-Beweeg nu 3x (binnen 5 seconden) de sleutel naar "run" (=niet starten) en weer naar "off" (dus: on-off-on-off-on)
-Na de laatste "on" (niet meer op "off" draaien nu) verschijnen na elkaar de codes op de plaats van de km-stand (bijvoorbeeld P1684 = accu onlangs los geweest)
Bij sommige modellen is het 4x of 5x (dus binnen 5 seconden: on-off-on-off-on-off-on-off-on). Even testen dus.
Zie hier voor alles codes: http://www.allpar.com/fix/computer-codes...
Heb je de reserve sleutel ook geprobeerd? Oftewel, kan het zijn dat de eerste sleutel versleten is? Op het moment dat hij niet starten wil, gaan dan wel alle waarschuwingslampjes op het dashboard even aan, of niet? De stekkers van het verwarmingspaneel, zagen die er goed uit, waren de contacten niet verbrand of gecorrodeerd?
9 jaar
hoi, ja reservesleutel geprobeerd maar hetzelfde dat is het hem niet,ga ik dat andere nogmaals proberen
bedankt
groeten marcel
9 jaar
Hallo sjelleke,
Probeer de nokas sensor stekker los te maken. Als de auto gaat starten, dan is de nokas sensor kapot. Die bevindt zich aan de rechterkant van de motor olie vul gat met twee boutjes vast.
Succes
9 jaar
oke goede tip zal het proberen thanks
9 jaar
Hallo sjelleke,
Als de nok as sensor in orde is, dan kan je ook kijken naar de enkel kabel dat aan de solenoid van de startmotor is aangesloten met een stekker.
Kan zijn dat er corrosie in de stekker zit waardoor er geen contact wordt gemaakt met de solenoid. Maak de stekker schoon en probeer opnieuw de motor te starten. Succes.
9 jaar
oke goede tip gaan we ook proberen thanks
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler PT Cruiser of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar