Chrysler : stuurbekrachtiging

Stuurbekrachtiging maakt tijdens draaien van stuur bij koude start een (rammelend) geluid , na verloop van tijd is dit geluid weer weg. Ook lijkt of er lucht in de stuurbekrachtigingolie zit. volgens monteur moet er een nieuwe pomp op. Klopt dat?
en klopt het dat je dan de gehele aircopomp moet verwijderen en die na het terugplaatsen weer moet laten afvullen?

cees1569

Geplaatst door cees1569 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chrysler Overig? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

sytze (0) PRO, 18 jaar geleden

Je monteur heeft gelijk! Is een bekend kwaaltje bij deze auto's. Komt omdat er vaak wordt bijgevuld met verkeerde olie, of door overmatige slijtage. Maar let op!!! De ac pomp hoeft er niet uit hoor! Van onderen kan hij er precies langs, al zegt de dealer van niet. Gewoon los halen en dan laten zakken onderuit, dan subframe losdraaien met de bout rechtsachter er helemaal uit!
De overige 3 draai je net niet helemaal los en laat je zo zitten, dan pak je een grote bandenlichter en licht je het subframe rechtsachter, et voila, de stuurpomp kan er tussenuit. Ditzelfde geintje kan ook met de dynamo toegepast worden! En geloof me, dit scheelt een mooie bom duiten in werkloon.

vriendelijke groet, Sytze

cees1569 (0), 18 jaar geleden

Sytze bedankt voor je tip, echter nog een vraagje:
wat bedoel je met bout rechtsachter, van welk standpunt uit bekeken.

vriendelijke groet, Cees

sytze (0) PRO, 18 jaar geleden

Cees, jou subframe zit vast met 4 bouten. 1 links voor, 1 links achter, 1 rechts voor en 1 rechts achter. Goed onthouden: links is links voor bestuurder. Als je linksaf slaat is dat ook niet rechtsaf als je het vanuit een ander stanpunt bekijkt. Als je het zo aan vertelt aan je monteur snapt die het echt wel.

vr.grt.

Sytze

wanner (0), 18 jaar geleden

Heeeee Cees, even wachten met die ingreep. Nog even iets anders proberen. Ik had zelf problemen met mijn stuurbekrachtiging (Chrysler Stratus): deze kwam te laat in en dus zwaar sturen vanuit stilstand. Ik ben gaan zoeken op het internet en ik kwam bij allerlei soorten stuurbekrachtigingsproblemen uit die verholpen konden worden met LucasOil Power Steering Stop Leak.... Goede recencies.
Niet alleen voor lekkages, maar ook voor slijtages etc.. Omdat mijn pomp ook zooo rot bereikbaar was, heb ik dat spul ook geprobeerd. Zo van baat het niet dan schaadt het niet... Afijn, zoveel mogelijk uit het vulreservoir gehaald (slangetje, zuigen) en het spul erin. Ennnnnn....JAWEL....In eerste instantie draaide het stuur weeer als een tierelier... De verbeterde werking is wel wat teruggevallen, maar is toch acceptabel. Ik kan natuurlijk niet in de toekomst kijken, maar voorlopig gaat het goed. Wynns heeft ook zoiets, maar daar kon ik geen recensies van vinden. De vloeistof kost iets van 15 Euro... Proberen waard

sytze (0) PRO, 18 jaar geleden

Leuk bedacht Wanner, maar ik geloof niet in die reparaties uit een flesje. Versleten is versleten en blijft versleten. Bovendien is het probleem bij de voyager dat de schoepen los van de as liggen, of nog erger, de as doormidden binnen in het huis. Dat kun je niet zien. De buitenkant loopt mooi soepel maar de as is direct na het 1e lager dwars door midden. Als de breuk scheef is dan pompt ie in 1e instantie nog wel een beetje omdat hij dan de afgebroken as nog meeneemt. Is de breuk recht dan is het meteen finito. En dan helpt een flesje met hocus pocus echt niet meer, groet,


Sytze

wanner (0), 18 jaar geleden

Doorgaans geloof ik ook niet zo in toevoegingen, Sytze. Maar dit was min of meer een noodsprong, omdat die pomp zo moeilijk bereikbaar is. Helemaal onder-achterin. Volgens mij niet bij te komen. Niet langs boven, niet langs onder.... Of vergis ik me?
Eigenlijk had ik alleen de vloeistof willen verversen, maar ook dat leek me een onmogelijkheid. Ook al niet omdat ik geen visuele indruk heb van het ding. Die vloeistof helpt bij mij dus wel. Hoe Lang, dat weet ik niet. Dat is een Chinees .

Groet,

Cees

sytze (0) PRO, 18 jaar geleden

Wie heeft dit nu geschreven? Wanner of Cees?! @ Wanner, hierboven kun je lezen hoe het op een eenvoudige manier kan.

Sytze

cees1569 (0), 18 jaar geleden

Hallo sytze en Wanner,
bedankt voor jullie reakties.
Wat het probleem nu werkleijk is weet ik niet. Maar nu het weer wat warmer buiten wordt lijkt het probleem (rammelend geluid bij koude start) minder te zijn. Wel heb ik het idee dat het sturen nu iets zwaarder is. Dus ik denk dat de pomp niet helemaal OK is. Ik probeer nu toch maar een goede pomp tegen een redelijk tarief aan te komen. Revisie is volgens enkele informaten ook al mogelijk.

vriendelijke groet
Cees

Ps. Sytze, deze is van Cees die andere was van Wanner

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Overig of stel zelf een nieuwe vraag.