close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Chrysler Pt Cruiser: Tellerklok PT cruiser gerepareerd maar dashboard valt nog steeds

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Benzine

Ik ben al een tijdje bezig met de pt cruiser van mijn zoon. Accu vervangen , dynamo gerepareerd en de tellerklok gerepareerd.
Toch vallen de meters uit en beginnen de lampjes in het dashbord weer te branden. De motor blijft gewoon draaien en je kan er normaal mee rijden.
Zelfs een garage die gespecialiseerd is erin weet de oorzaak niet. Iemand wel ?????

Geplaatst door

willem henneke (0)

al 10 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Willem,

Met "de lampjes" bedoel je de rode en oranje waarschuwingslampjes die je normaal ziet als je het contact aan zet? Of bedoel je andere lampjes?

Het lijkt er dan op, alsof de ecu tegen het instrumentenpaneel zegt dat de motor is uit gezet met de sleutel, maar dat het contact nog wel aan staat. Aangezien dit niet kan omdat de motor nog loopt, zou het een verbinding kunnen zijn tussen de ecu en het instrumentenpaneel. Dit kan zijn een connector (of contact in de connector) op de ecu, een kabelbreuk, een connector (of contact in de connector) achterop het cluster, of een soldering in het cluster. Controleer deze verbindingen op corrosie en of ze goed vast zitten.

Wat is er precies "gerepareerd" aan de tellerklok? Het klinkt misschien niet erg professioneel, maar soms kan een harde klap op het dashboard (tijdelijk) helpen. Dan zit het probleem duidelijk in/bij het cluster. Heb daar al verschillende ervaringen van gelezen en iets vergelijkends zelf ook eens meegemaakt. Solderingen in dit cluster raken soms los en zijn eenvoudig te herstellen met een klein soldeerboutje. Beweeg ook eens de bekabeling bij de ecu tijdens het draaien van de motor, en laat iemand op het dashboard kijken of er iets aan/uit gaat.

Is later een startonderbreker ingebouwd, of pas uitgebouwd? Controleer ook alle massaverbindingen nabij de ecu (zit bij het luchtfilter).

jvr 0

10 jaar

Ik bedoel inderdaad de rode en oranje waarschuwingslampjes. Ik weet nog niet exact wat ze nou vervangen hebben maar daar ben ik nog mee bezig.
Ik kan me niet herinneren dat er ooit een startonderbreker is ingebouwd
Maar ik kan nu in ieder geval verder met je informatie en ga er mee aan de slag. alvast bedankt voor je info

Willem,

Er is nog iemand met een soortgelijk probleem hier op problemcar. Als jou probleem is verholpen horen we dat graag, misschien helpt het deze persoon dan ook.

jvr 0

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler PT Cruiser of stel zelf een nieuwe vraag.