auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Chrysler Neon: Trillend stuur bij hard remmen

Bouwjaar: 2000, Brandstof: LPG, Motorcode: 2.0 AUT

Beste Chrysler vrienden

Ik heb weer "een klein" probleem.

Sinds 2-3 weken piepen mijn schijven of remblokken tijdens het zacht rijden (als ik hard rijd hoor ik ze natuurlijk niet).
Steeds remschijven reiniger gebruikt, ben ik 3-4 dagen vanaf en dan komt het weer.

Laatste 1-2 weken heb ik als ik boven 100 km/h rijd en opeens moet remmen, mijn stuur als een gek trilt, het lijkt wel een vibrator :). Als ik hem los laat gaat die NIET naar een kant trekken, maar trilt alleen.
Vooral vandaag gevoeld toen ik uit Parijs terug reed en van 160 naar 70 km/h hard af moest remmen.
Er is genoeg van de blokken over.

Wat te doen? Remschijven en blokken vervangen.
Ik ga het gelijk doen als jullie dat zeggen (br0ns of Mercury)?

Geplaatst door

blok5 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

hoi ik had dat probleem met mijn stratus nieuwe schijven gemonteerd en het was opgelost

naro 0

16 jaar

Lijkt me wel, ik kan het hiervandaan natuurlijk niet echt beoordelen, maar uit je beschrijving kan ik maar een ding concluderen: je schijven zijn krom.
aangezien ik je zie beschrijven dat er nog wel eens stevig geankerd moet worden 90km terug dan is dat heel goed mogelijk, zeker als je de auto met zulke hete schijven dan even stopzet (bijv om te tanken, dan krijg je dit heel snel,: schijf is heet, koelt af, maar op de plek van de remklauw en de blokken blijft ie langer heet. hierdoor krijg je een lichte vervorming van de schijf en dus getril. Ook het piepen bij langzame snelheid duid hierop, de klauw wordt terug gedrukt door de draaiende schijf, maar door de lichte slag die er nu inzit slijt ie steeds nog even aan wat zich uit in gepiep. Een set andere schijven en blokken (gericht op race materiaal) kan hier uitkomst in bieden. Miss dat je sylvester (br0ns) ff kunt mailen maar ik heb 'm deze week nog niet veel op 't forum gezien dus kan best zijn dat ie op vakantie is. In verband met de zeer getunede versies die er in de States van deze Neon rondrijden moeten er wel raceschijven en blokken voor te krijgen zijn. (of wat rustiger rijden met ori materiaal) Maak ook de klauwen ff goed gangbaar evt met Ate vet. scheelt ook een hoop ellende en bij het monteren ff kopervet gebruiken, scheelt bij het weer loshalen een hoop tijd en gemopper.
Dus nog ff afwachten wat de Chrysler specialisten er van zeggen (ik ben niet zo van de nieuwe Chryslers) maar ga er maar van uit dat het kromme schijven zijn.

Greetz

Peco Power

Mercury 0
badge

16 jaar

Peter,

Ik ben altijd blij om jou en br0ns te zien reageren op mijn vragen.

Hmm, racen en ik?? Neee :) Ik gebruik die Neon heel erg veel. 50.000-60.000 km per jaar op dit moment.
Race schijven, misschien. Maar dat moet me niet meer dan 100 euro extra kosten.

Auto rijden is al duur genoeg. Vorig maand nog 1700 euro lichter geworden voor vervanging van heel mik mak.

Wat kosten me eigenlijk nieuwe orginele schijven en blokken + arbeid?

en Wat kosten die Brembo schijven?

Het is een automaat, dus ik ben niet van plan om van die goedkope eigenmerk dingen op te zetten.

blok5 0

16 jaar

Ik zoek 't ff uit, als ik wat vindt, dan hoor je het wel. setje voor een voyager zat volgens mij op zo'n 180 euro (schijven plus blokken) Brembo zal wel aardig duurder worden.. maar ik kijk ff

Mercury 0
badge

16 jaar

zo snel ff gekeken in online catalogus, dan schijven en blokken zo'n 200 euro ori vervanging. race kan ik zo niet vinden.

Mercury 0
badge

16 jaar

Ik ga maar eens Chrysler dealer bellen en waarschijnlijk ook wat aan de trommels doen (achterin).
Toch maar naar de dealer weer.
Ik laat het weten als het vervangen is of het verholpen is.

blok5 0

16 jaar

Nieuwe (originele) Hi Tec schijven zitten erop.
Goed testen kan ik ze nog niet omdat ik ze in moet rijden.

Fout die ik steeds gemaakt heb is om de rempedaal ingedrukt te houden bij de stoplichten. Aangezien ik 1000-1200 km per week rijd worden die schijven goed warm en op zo'n manier sloop ik ze natuurlijk.

blok5 0

16 jaar

Gewoon niet meer remmen!! worden ze ook niet meer warm.....
maar goed, bedankt voor de feedback, ik verwachte al dat ze krom waren..
greetz
Peco Powerrrrrrrrr

Mercury 0
badge

16 jaar

ja kromme schijven is het probleem chrysler kwaal ook bij de voyagers die hebben wel dikkere van de dodge uitvoering !!!(grijs keteken)
vermijd door diepe plassen heen rijden !!!!! als je schijven warm of eerder heet zijn en het water komt er tegen koelen ze te snel af
en trekken ze krom !!!!! gevoelig punt van de neon
verder een super auto heb er 320.000 km mee gereden uiteindelijk olie lekage aan de koppaking achterzijde motor ook een ouderdoms kwaal
komt op de uitlaat en gaat stinken en de catalisator gaat het begeven bij hoge km standen ik ree met een g3 instalatie

rene1965 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Neon of stel zelf een nieuwe vraag.