close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Chrysler Voyager: Voyager 97, stotterde, acculampje, start niet meer

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.4

Wij hebben een Voyager uit 1997, sinds een tijdje gaat hij stotteren bij het optrekken. Ik merkte dat als ik aan de bougiekabels rommel de problemen verholpen zijn (ook tussendoor nieuwe bougies er in gezet). Toc kwam het probleem na een tijd terug, elke keer hielp het om ff aan de bougiekabels te rommelen, ben voor de zekerheid maar opzoek gegaan naar nieuwe bougiekabels.
Van de week een ritje moeten maken naar de kop van Nederland, alles ging goed totdat op de terugweg het acculampje ging branden. Ik kon gelukkig doorrijden tot aan mijn woonplaats, echter de volgende dag na het starten begon het acculampje weer te branden en na 5 minuten rijden begon de Voyager heel erg onregelmatig te lopen, te schokken en de verlichting werd zwakker, totdat alles uitviel en ik langs de weg moest stoppen. Damn nu staat hij ergens langs de weg, als ik heb probeer te starten hoor ik heel snel getik maar starten doet hij niet, verlichting, radio, alles werkt gewoon verder, accu is op voldoende spanning. Iemand enig idee waar het probleem/de problemen aan zouden kunnen liggen !?!?!
Alvast zoveel dank....!

Geplaatst door

voyager97 (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hoe weet je dat de accu op voldoende spanning is?
Voor mij klinkt het verhaal naar een kapotte dynamo en een lege accu.

oldford 0
badge

13 jaar

Hoi Oldford, bedankt voor je snelle reactie,
Nou misschien heel stom, ik keek naar het venster in de accu
deze is goen als spanning goed is ? of is dat te simpel ?
Dacht idd ook aan dynamo, bombine ofzo (en bougiekabels natuurlijk)
maar goed ik ben best handig en beetje technisch maar blijf een
leek qua auto-electronica...
(btw je kan een voyager slepen toch het is geen automaat ?)

voyager97 0

13 jaar

dat venster in de accu verteld je alleen maar dat DIE cel in orde is. Aangezien er 6 cellen (6x2volt=12V) kan best de buurman kapot zijn.
ik vermoed ook een lege accu. Dat getik wat je hoort zal het strtrelais wel zijn.

maarten4874 0
badge

13 jaar

Beste Maarten bedankt voor je reactie, kan die accu in een keer stuk gaan dan, 8 maanden oud en start in een keer ook met dikke vorst.
Noem me gek maar als ik rij moet een kapotte accu toch geen problemen geven, de voyager begon te stotteren (en lichten werden zwakker)
of is dat niet zo ?

voyager97 0

13 jaar

kijk, dat accu lampje brandt niet voor niets, dus te weinig bij lading, stroomverbruikers nemen spanning af, en dus zakt de accu onder de 12 volt, dan gaat je bobine verhaal problemen geven en op een bepaald moment is er geen spanning genoeg meer om de zaak fatsoenlijk te laten vonken. dat die accu groen brandt op z'n cel zegt idd niks, en 8 maanden oud zegt me ook niks en ja, accu's gaan van de ene seconde op de andere stuk...
slepen kan indien het geen automaat is.
Voor alle duidelijkheid, je dynamo is de veroorzaker van dit probleem!
gr

Peco Power

je gestotter en gerommel aan de bougiekabels is waarschijnlijk een ander probleem dat hier los van staat.

Mercury 0
badge

13 jaar

Niks aan toe te voegen!!

maarten4874 0
badge

13 jaar

Bedankt alle,

Ik ga mijn blikkie morgen wegslepen en opzoek naar accu en dynamo!
Laat wel ff weten als opgelost is, bedankt voor jullie berichten

gr J

voyager97 0

13 jaar

J . begin met de dynamo. Er staat wel een symbool van een accu maar men bedoelt de spanning . Dan zien of de dyn. goed laadt en of de accu zijn spanning houdt. 12.5 is goed. Groeten.

Punt 50
badge

13 jaar

juist, auto wegslepen, accuspanning meten moet 12,f volt of iets meer zijn, dan accu opladen, auto starten en dan weer meten, laadspanning moet ong 14,4 volt zijn, meet je nog steeds 12,f volt bij draaiende motor, zet dan eens veel stroomverbruikers aan. Nu zal de spanning snel zakken, en dan is je dynamo kaduuk.....
Accu evt. Laten testen.
Gr

peco power

Mercury 0
badge

13 jaar

Hi,

Zeer goed mogelijk is de sensor op het spruitstuk kapot, lamba sonde o.i.d. Deze regelt o.a. brandstof toevoer, CO2 etc.
Met mijn oudere versie Voyager gelijksoortige symptomen.

Succes !

chrysler0796 0

13 jaar

[quote=chrysler0796]Hi,

Zeer goed mogelijk is de sensor op het spruitstuk kapot, lamba sonde o.i.d. Deze regelt o.a. brandstof toevoer, CO2 etc.
Met mijn oudere versie Voyager gelijksoortige symptomen.

Succes ![/quote]
kunt u mij uitleggen wat dit met een lege accu heeft te maken ?

jan5047 0
badge

13 jaar

Hallo Jan,

Mogelijk dat de accu wordt leeg getrokken omdat de motor nu eenmaal niet goed loopt.
Had na vervanging van alle accukabels, incl. die van de bobine en nieuwe accu nog een stotterende en bokkende auto.

Je kunt de bougiekabels testen door met draaiende motor (voor zover mogelijk) alle kabels nat te spuiten met een bloemenspuit.
Als de kabels doorslaan zijn ze rijp voor vervanging. Dan de rest controleren (o.a. dynamo). Stap voor stap, anders gaat het niet.

Daarna via computer analyse bij de dealer ontdekt dat deze sensor kapot was en vernieuwd. Via mijn ''eigen monteur'' was
ik met ongeveer € 130 klaar, via de dealer kosste het bijna € 300,-
Niettemin daarna weer een perfect lopende auto.

Succes !

chrysler0796 0

13 jaar

@Jan: Dit heeft te maken met het andere probleem dat in #1 staat.

En waarschijnlijk heeft Peco Power gelijk (#6) en chrysler 0796 ook (#11)

sjaak10918 0
badge

13 jaar

BEDANKT ALLEMAAL,

Was een avontuur om de Voyager te slepen zonder stuurbekrachteging, zonder rembekrachteging (dus op handrem), beslagen ramen en een te kort sleepkabetje. Tot twee keer toe de sleepkabel gebroken midden op een druk kruispunt hahaahaa.. maargoed: hij doet t weer !!
Kenner kwam bij me langs mep met de hamer op de dynamo, ff laten lopen accu weer in orde en rij weer als vanouds vrolijk rond, met hamer in dashboardkastje 8-)
(geen garantie voor de toekomst natuurlijk, maargoed kan alvast gaan sparen voor en nieuwe voor het moment dat de dynamo echt dood gaat)

BEDANKT ALLEMAAL jullie hadden gelijk dynamo en accu !!

groeten

voyager97 0

13 jaar

[quote=voyager97]BEDANKT ALLEMAAL,

Was een avontuur om de Voyager te slepen zonder stuurbekrachteging, zonder rembekrachteging (dus op handrem), beslagen ramen en een te kort sleepkabetje. Tot twee keer toe de sleepkabel gebroken midden op een druk kruispunt hahaahaa.. maargoed: hij doet t weer !!
Kenner kwam bij me langs mep met de hamer op de dynamo, ff laten lopen accu weer in orde en rij weer als vanouds vrolijk rond, met hamer in dashboardkastje 8-)
(geen garantie voor de toekomst natuurlijk, maargoed kan alvast gaan sparen voor en nieuwe voor het moment dat de dynamo echt dood gaat)

BEDANKT ALLEMAAL jullie hadden gelijk dynamo en accu !!

groeten[/quote]
kun je dynamo maar beter vervangen want binnenkort sta je weer dat is zeker

jan5047 0
badge

13 jaar

Je hebt nu ook de tijd er voor genomen . Zoek in Almere een bedrijf op die hem voor je na kijkt . Meestal is alleen een set lagers nodig en een borstelset. Die behandeling die je hem nu hebt gegeven is maar voor korte duur. Succes.

Punt 50
badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.