Misschien hier een oplossing voor mijn probleem, garage heeft al 1000 euries gekost maar niet verholpen.
Bij de auto vallen de meters onderin (km toerenteller ed) lapjes van het dashboard knipperen, achterruitenwisser en sproeier doen het niet, ruitenwissers voor werken maar op 1 stand en het lampje van de startonderbreker blijft branden. Kan wel gewoon rijden met de auto, en soms komen de meters weer terug. Ik zelf heb het idee dat het iets met vocht te maken heeft, want als hij een dag in de garage is geweest werkt het weer, voor zolang het duurdt. Maar misschien hebben jullie er meer verstand van of zelf al eens dit probleem gehad.
Verder tevreden over mijn auto, op dit PUNT na. Graag wat feed-back, alvast dank.
Henk
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Beste Henk
Ik heb dit probleem eens gehad met een slechte accu. Na het starten werkten bij mij de toerenteller en kilometerteller ook niet. Ook gingen de startonderbreker en gloeispiraal lampjes knipperen en piepen.
Ik hoorde tijdens het starten een aantal relais klapperen. Dat kwam uiteraard door de slechte accu.
Misschien de stroomvoorziening of ralais?? Ik heb trouwens nergens geen last meer van.
Misschien heeft u hier iets aan.
Met vriendelijke groet,
Kootstra (Voyager 2.5 TD 1998)
alle massa al goed gecontroleerd?? een extra massakabel wil ook nog wel eens helpen.
[quote=Mercury]alle massa al goed gecontroleerd?? een extra massakabel wil ook nog wel eens helpen.[/quote]
Voor een dom manneke zoals ik even een vraag, van waar naar waar een extra massa kabel? Alles al gecontroleerd in de gagrage, van slechte verbindingen van achter het dashboard tot diodes en kachelstekkers, maar tot nu toe geen vooruitgang. Dus misschien zou het helpen, die extra kabel.
Dank voor je reactie.
Henk
16 jaar
Kijk even in dit topic
[url]http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...[/url]
Nieuwerwetse amerikanen hebben helaas in tegenstelling tot hun onverslijtbare brandstofslurpende achterwielaangedreven voorgangers problemen met het fenomeen corrosie, dit heeft vooral te maken met het feit dat er veel aluminium wordt gebruikt , wat helaas niet echt goed tegen zuurstof is beschermd en in ons vochtige klimaat dus snel gaat oxideren. Soms wil het leggen van een extra massakabel tussen minpool en de carroserie dan nog wel eens uitkomst bieden, de weerstand wordt dan minder en uit ervaring weet ik dat sommige elektrische problemen dan zomaar zijn verdwenen. kwaad kan het in elk geval niet (mits een beetje fatsoenlijk gemonteerd).
suc6
Peco
een gok op afstand
vermoedelijk printplaat achterkant km klok ergens gescheurd of soldeer-scheur
komt vaker voor metname na lekkage kachelradiateur
Alvast hartelijk dank voor de tips. Alleen jammer, tot nu toe niet de gouden. Ik ga binnekort proberen of het beter gaat werken met een andere KM klok.
Wie niet waagt wie niet wint. Maar tips blijven welkom !! Je weet maar nooit.
Henk
16 jaar
Hoi,
ik heb zelf een 1991 3.0 voyager, ik had ook het zelfde probleem maar het lag aan een kabel die naar de accu ging,
het is een dikke zwarte kabel, bij mij zat die zat niet goed vast, nu heb ik geen problemen meer, maar ik durf niet te zeggen of het dezelfde zal zijn...
MvG
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar