close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Chrysler Voyager: witte rook uit ventilatieroosters.

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.4i

Er kwam vanmiddag witte rook uit mijn ventilatieroosters.
Weet iemand misschien waar dit door zou kunnen komen?

Groet.
Jan.

Geplaatst door

triple-jantje (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Kachelradiateur lek? Kijken of je koelvloeistof verliest...

MauriceZZR 0

11 jaar

Beste Maurice.

Ik had de airco aanstaan.
Heeft dat ook met de kachel radiateur te maken?

Gr. Jan.

triple-jantje 0

11 jaar

Nee, de verdamper bevriest en verklaart de witte damp uit de rooster(s).

TheoStek 0
badge

11 jaar

Denk dat Theo er meer meemaakt, maar Theo...kan het kwaad, moet hij hier wat mee?

MauriceZZR 0

11 jaar

Ja, dat kan kwaad.

Rijp (ijs) wat op de verdamper ontstaat belemmerd de luchtstroom, hierdoor kan het koudemiddel niet verdampen.
Verschillende oorzaken kunnen dit probleem zijn.

TheoStek 0
badge

11 jaar

De eerste keer dat het gebeurde heb ik gelijk de ventilatie uitgezet.
Na een paar minuten weer aan en na een tijdje weer witte damp er uit.
Wat kan ik er dan het beste aan doen dat hij niet bevriest.
Ik heb de laatste weken elke dag de airco aan staan.
Vandaag voor het eerst dit mee gemaakt.

triple-jantje 0

11 jaar

Lijkt mij dat de airco in overdrive werkt, eerst nagaan of de witte nevel ook verschijnt met airco af, verder zit er in het stuurcircuit van de airco een "A/C pressure transducer" of druksensor,misschien hier een probleem ?

phil4226 0

11 jaar

@Jan, het beste is het airco systeem laten controleren.

De oorzaak is dan waarschijnlijk te achter halen, de zuigdruk ligt nagenoeg altijd ltijd gelijk met de druk in de verdamper.
De verdampingsdruk bepaalt door de dampspanning ook gelijk de laagste temperatuur in de verdamper.
M.a.w. als het systeem een lagedruk heeft van 1,5 bar(e) behoort hier een verdampingstemperatuur bij van -5°C.


Enkele storingen die dit kunnen veroorzaken.

Onvoldoende aanvoer van warme lucht (interieurfilter verstopt)
Anti-rijp sensor/thermostaat defect op de verdamper (aangezogen lucht komt niet lager dan +3°C bij een werkende thermostaat)
Inwendige slijtage van de compressor.
Vulgraad te laag.

TheoStek 0
badge

11 jaar

Ik zal hem komende week eens laten checken.
Allen bedankt voor de info.
Als ik meer weet horen jullie het.

Fijn weekend.
Gr. Jan.

triple-jantje 0

11 jaar

Probleem heeft zich niet meer voorgedaan.
Heb alles na laten kijken en ze hebben niets kunnen vinden.

triple-jantje 0

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.