Na een hoop gedoe met de stationair eindelijk weer een goed draaiende motor, nu P0402 melding ivm kat. storing maar daar komt nu bij dat de auto tijdens een rit met warme motor in de hoogste versnelling van de automaat soms heel kortstondig lijkt in te houden. Het is net alsof hij net als bij een schakelbak heel even kort ontkoppelt. Hierna een aantal minuten geen probleem en dan gebeurt het weer. Soms gebeurt het een aantal maal tijdens een rit en soms blijft het compleet uit.
Het lijkt voornamelijk in de hoogste versnelling bij snelheden tussen 70 en 90km/h op te treden. Verder schakelt de bak probleemloos op en terug.
Iemand enig idee?
Voorgeschiedenis:
200.000 km.
Gem. verbruik 16l/100km
Lambda1 upstream vervangen
Gasklephuis vervangen ivm defecte throttle position sensor (hierna is het stotteren bij stationair opgelost)
Knipperende binnen/buitenverlichting (contacten FCM en BCM gereinigd, storing minder maar soms nog aanwezig)
Nu nog een P0402 storing ivm katalysator (moet nog een gasmeting laten doen om te zien of het de kat is) Klein gaatje in de einddemper van de uitlaat maar die wordt ook binnenkort vervangen.
Temp sensor geeft -40 aan maar gezien ik aan de FCM heb gerommeld zal het daar wel vandaan komen of een kabelbreuk zijn zoals mij eerder al is beantwoord
Hiernaast doen de automatische schuifdeuren het af en toe niet helemaal lekker.
Geen idee of één of meerdere van bovenstaande zaken enig verband met elkaar kunnen hebben (wellicht FCM of BCM) vandaar dat ik ze wel noem.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo!
Hebt u al heet oliepeil van de transmissie gecontroleerd?
Is er verschil bij warme en koude motor?? (betekent ook warme en koude transmissie)
Zijn er verder nog vreemde geluiden te horen?
Hoe lang duurt het ontkoppelen en gaat dit vloeiend of met een schok, en blijft de trans dan ook in de 4e versnelling bij aankoppelen van de versnelling??
Oliepeil is ok. Ik heb wel lekkage bij de pakking onder de bak maar dit houd ik netjes op peil. Dat probleem oplossen is meer een klusje voor het voorjaar. Olie controleer ik alleen bij een warmgereden bak.
Het probleem ervaar ik alleen bij een warme motor in de 4e versnelling maar verder geen vreemde geluiden. Bij een koude motor vooralsnog geen probleem hoewel ik mijn wederhelft laatst wel hoorde over een vertraging voordat er gekoppeld werd vanuit stilstand.
Het treedt op in 4, lijkt kort even te ontkoppelen alsof je zoals bij een normale schakelauto even heel kort het koppelingspedaal half intrapt. Gedurende volgens mij nog niet eens een kwart seconde blijft hij ontkoppeld en gaat hij weer verder in 4. Bij hogere snelheden heb ik dit probleem nog niet ervaren.
12 jaar
Waarschijnlijk een probleem met de lockup of een drukprobleem.
Weet u toevallig wanneer er voor het laatst onderhoud aan de transmissie is uitgevoerd??
12 jaar
Nee, is niet te achterhalen. We hebben hem net een half jaartje. Het ligt in ieder geval in de bedoeling om in het voorjaar de olie en het filter te wisselen. Bij het uitlezen via de obdII krijg ik geen storing.
12 jaar
Probleem is gegroeid. Nu bij afremmen vanaf hogere snelheden houdt hij ook bij exact 50 per uur kortstondig in net alsof de boel even blokkeert. Automaat lijkt het op te geven dus gisteren maar naar de specialist gebracht voor een oordeel en revisie. Sommige dingen moet je zelf niet aan willen beginnen ondanks dat het weer een dure grap wordt. Straks gelukkig wel weer een goed werkende bak met garantie. Met een gerust hart op vakantie eind van de maand.
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Grand Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar