close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Chrysler Grand Voyager: Temperatuurindicatie op -40 graden

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 3,3

Na een reeks problemen met stationair lopen, O2 sensor vervangen en het gasklephuis vervangen eindelijk een mooi stationair lopende motor. Wat nu overblijft is het (toerental onafhankelijke) knipperen van de verlichting. Ik hoopte dat ik eea kon oplossen door de contacten van de front control module en de zekering/relaiskast schoon te maken maar dat gaf nog geen oplossing. Wat daar nu bijgekomen is, is dat de meter voor de buitentemperatuur ineens -40 aangeeft en er weer en motorstoringlamp is gaan branden. Morgen ga ik wel de ecu uitlezen maar ik vrees toch dat er iets in de electronica niet in orde is.

Ik wil wel wat gaan vervangen en heb al een keer een antwoord gekregen dat het knipperen uit de spanningsregelaar van de front control module vandaan komt maar mijn vraag is of de buitentemperatuur hier ook vandaan komt. Zo ja, dan moet ik vrijwel zeker deze module wisselen. Ik wil er alleen achter komen of het probleem niet ook bij de zekeringenkast vandaan komt.

Tweede vraag is, of ik nog ergens op moet letten bij het vernieuwen van de FCM. Moet hier nog iets aan worden geprogrammeerd als ik hem uit de USA laat komen?

Geplaatst door

bartf (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

als de buitenthemp -40 aangeeft zit er toch een draadbreuk ergens.
Want -40 is het minimale bereik (deze waarde heeft hij normaal aan als je de stekker eraf trekt)

metalux 0
badge

12 jaar

Ok, ik zal in eerste instantie dan toch de contacten nog even nalopen en dan de draad opzoeken en nakijken.

bartf 0

12 jaar

Bleek toch in het contact met de FCM te zitten. Deze losgehad, contacten nogmaals schoongemaakt, aangesloten en hij doet het weer.

bartf 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Grand Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.