Beste probleem oplossers,
Ik ben bezig met een distributieriemwissel & complete waterponmp van bovenstaande auto.
Van SKF een heel set gekocht inclusief waterpomp, compleet met waterpomphuis.
De waterpomp zit met 3 moeren (op draadeinden die in het blok zitten) vast.
Daarnaast is er 1 bout waarmee de pomp vastzit (totaal op 4 punten gemonteerd)
Probleem; de pomp krijg ik niet over de 3 draadeinden geschoven want dan komt ie tegen het uitlaatspruitsuk aan....
Is er een truc of handigheidje om die 3 draadeinden te verwijderen? Er lijkt een torx uiteinde aan de draadeinden te zitten. Speciaal gereedschap?
Of kom ik toch ook het uitlaatspruitsuk aan het demonteren?
Alvast bedankt voor jullie bijdragen!
Eric Picasso
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heb je de ruimte om 2 moeren op dat einde te zetten en tegen elkaar in te draaien ??
Zo'n torks einde zie je wel vaker . Kan je bij gebrek aan zo'n sleutel ook geen griptang gebruiken .
Eric verzin een list.
Succes.
Even een update;
De draadeinden heb ik uit het blok kunnen draaien met dopje 5
Toen was vervangen zo gebeurd!
Ondanks het aftappen van koelvloeistof komt er toch nog een aardige hoeveelheid uit als je de pomp losmaakt, emmer bij de hand is een goede tip.
In het gedeelte van het waterpomhuis waar de stalen buis inschuift zit een rubber ring, deze ligt er vanuit SKF los in.
Deze moet om de stalen buis worden geschoven, oude verwijderen.
Zo nu verder met afmonteren.
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Xsara Picasso of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar