auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Citroën C4 Picasso: alle controle lampjes branden of knipperen

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.6 hdif

Het is begonnen met dat zo nu en dan de lampjes van de esp en handrem gingen branden. als je dan stopte en op nieuw starte, was het weer goed. maar een week later ging ook het lampje van het motermanagement branden.
Naar de garage gegaan voor het uitlezen van de diagnose. Deze gaf aan dat de egr klep vast zat. Deze vervangen en toen was alles weer prima. Maar een week later was het weer mis.
Toen branden de lampjes weer van de esp/asr, abs.motermangement,handrem deze was er niet af tekrijgen. ook viel de airbags uit en de kilometerteller en hij stuurde niet goed. Hij stond in de noodloop en cruisecontrol werkte ook niet meer Weer naar de garage gegaan alles gereset en hij deed het weer maar de lampjes van de abs/esp en handrem knipperden zo nu en dan. toen naar een bosch service gegaan en ook weer iutgelezen deze gaf aan te lage spanning op de abs computer waar zit die? wie weet een mogelijkheid. Alvast bedankt

Geplaatst door

Wolter vd Haar (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Dynamo laad voldoende bij , accu nog in goede staat ?
Voedingskabels + en - goed , geen oxidatie enz.
Zit abs computer niet geintergreerd in de abs pomp .

kaleido 1 7430
badge vip badge

11 jaar

Helaas. de dynamo laadt 14volt en de accu is ook goed de voeding op de bsi is ook goed alle zekeringen door gemeten niets gevonden

Ik zou verder gaan zoeken naar een slecht relais of een slecht contact in een connector.

Dit kun je mogelijk niet meten als er geen stroom wordt verbruikt. Door de hoge contactweerstand daalt de spanning pas als de verbruiker van de stroom wordt ingeschakeld. Maar mogelijk valt de spanning pas even weg door trilling van zo'n contact, waarna de computer ontregeld is.

Een slechte connector kun je mogelijk vinden door de draden wat te bewegen, en repareren door de connector een paar keer los te halen en aan te sluiten.

Slecht relais moet worden vervangen; moeilijk te bepalen of het echt slecht contact maakt. Je zou om te beginnen een paar dezelfde kunnen verwisselen en zien of de aard van de storing hetzelfde blijft.

Beter en sneller is natuurlijk eerst even op te zoeken welke draden en relais van belang zijn voor de abs computer.

Waarom de handrem er niet af kon, begrijp ik niet. Wordt die ook door de computer gestuurd?

go-tje 0

11 jaar

Hoi
Is hier geen update' voor bij de dealer.

stef22 0
badge

11 jaar

uitlezen op storingen en met de storingscodes
en ook logboek uitlezen het kan zijn dat netwerk plat gelegd wordt
door een van de computers

andreas08 0
badge

11 jaar

En al nieuws wolter ???

stef22 0
badge

11 jaar

De auto heeft een dag bij de bosch dienst gestaan. hier bleek dat de abs computer maar een 8 volt voeding had , dit hebben zij omgelust.
Het leek daarna goed, maar de violgende dag branden de lampjes weer van de handrem en de esp. Dit zie al bij het instappen.
Als je de auto start blijven ze branden en zit de handrem vast. Dit kun je opolossen door de handrem langer vast te houden en de voetrem ingetrapt
Ale je daarna de moter stop zet en weer start blijven de lampjes uit.
Wanneer je de auto stopt springt na een een minuut of vijf de storing er weer in.
In ieder geval bedankt voor het meedenken.

Gr Wolter.

De storing is dus niet opgelost!?

Omgelust wil zeggen een nieuwe draad getrokken. Is dit naar hetzelfde relais?

"Wanneer je de auto stopt", betekent naar ik aanneem "de motor uitschakelt."

Als de motor draait, laadt de accu bij. De spanning is daardoor iets hoger en die zakt na het uitschakelen weer langzaam wat terug. Ook kan meespelen dat bij een tweede keer starten, de startmotor wat minder stroom trekt waardoor de spanning minder inzakt. Lijkt dus toch op een overgangsweerstand ergens in een contact. Kijk ook eens naar de massa-aansluiting van de carrosserie naar de min-pool van de accu.

Zet, om de conditie van de accu te meten, eens een voltmeter op de accu tijdens het starten en kijk of de spanning ver inzakt.

Nu je weet welk relais je moet hebben, kun je ook de spanning over het relais in de gaten houden.

go-tje 0

11 jaar

Zou de bsi eens uitmeten en de zekeringdoos bij de baterij geeft ook wel eens problemen.

stef22 0
badge

11 jaar

Ik heb zelf een C4 Picasso gehad, en deze had ook last van controle lampjes die branden, knipperende enz enz. ,en bij mij was de module voor de trekhaak (orgineel Citroen) kapot, deze is toen vervangen en het probleem is bij mij niet meer terug gekomen, vele andere problemen wel maar daar gaat deze topic niet over.

Ik vond op het Citroen Forum ook nog een soortgelijke storing.

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewt...

spirado 0

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C4 of stel zelf een nieuwe vraag.