Goededag,
De auto van mijn vriendin heeft een probleem waar ik en diverse garages niet uitkomen.
Als je in de auto rijdt is er soms niks aan de hand en soms brandt er na 30 seconden het motor lampje en dan kun je niet harder dan 40 km/u, trap je dan de koppeling in en geef je vol gas gebeurt e vrijwel niets hooguit 1500 toeren. Als je de auto dan een dag wegzet en je start hem is er niks aan de hand en even later begint het probleem weer.
De auto is inmiddels uitgelezen bij de dealer en die geeft aan dat het een massa probleem is en kan er verder ook niks aan doen, de lokale garage waar de auto is geweest heeft het zoeken eerst maar gestaakt om de kosten niet te hoog op te laten lopen. Tevens is er een nieuwe gasklep ingekomen.
Ik heb ook van iemand vernomen dat het een rekenunit / rekeneenheid kan zijn (ik kan er niets over vinden op internet en weet niet wat dit is)
Mijn vraag is wat kan het zijn en hoe krijgen we dit weer normaal.
Bij voorbaat dank voor uw moeite.
Groeten Rob
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zonder foutcodes is het toch gissen. Het kan de regeleenheid zijn, maar nog minimaal 100 oorzaken ook. Heb je geen printje meegekregen met de foutcodes?
Mijn vriendin heeft van de anwb de volgende codes gekregen:
P1631
P1152
Van de dealer heeft ze alleen een factuur gekregen
Alvast bedankt voor de moeite
12 jaar
P1152 is een fout op de gemotoriseerde gasklep.
P1631 is Ecu defect. Dat wijst op de motor-computer die defect zou zijn.
Misschien is de motor-computer nog te repareren bij b.v. ac-tronics. Moet wel via een bedrijf gaan.
Bij onze C2 (zelfde motor) was het het gasklephuis. Na vervanging is de auto vlekkeloos. Prijs tegen de 300.- .
Succes CeesJ.
11 jaar
[quote=oldford]P1152 is een fout op de gemotoriseerde gasklep.
P1631 is Ecu defect. Dat wijst op de motor-computer die defect zou zijn.
Misschien is de motor-computer nog te repareren bij b.v. ac-tronics. Moet wel via een bedrijf gaan.[/quote]
Hoewel dit in principe voor VAG modellen is, lijken de symptomen er aardig mee te kloppen:
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php...
Als je er handig in bent, zou je de soldeerverbindingen van de ecu een keer kunnen doorsmelten met een 20-25W soldeerbout en een dunne draad harskernsoldeer. ( Maar niet de smd's. ) En met een vergrootglas zoeken naar een eventuele printbreuk. Heb ik zelf ook een keer gedaan toen ik de ecu verdacht van mijn berlingo.
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C3 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar