Citroën C5: Automaat AL4

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 HDI

Hallo heb sinds enige tijd problemen met m'n versnellingsbak wanneer deze koud is.

- koppleomvormer dat doorslipt
- veel te laag op schakelen (soms vanaf 1700 rpm, op plat of bergop speelt geen rol)
- veel te laag terugschakelen (soms tot aan 600 rpm)
- twijfelen tussen 2 - 3 en 3 - 4
- geen moter vermogen
- soms blijven doortrekken, wanneer men aan het remmen is.
- soms uit 4 de springen

Dan gaat de automaat in noodprogramma en schakelt die perfect door de eerste 3 versnellingen, maar zit die wel in de kleinere schakel programma's.
Stoppen moter stil leggen en opnieuw starten lost het zaakje normaal op.
HOE LOS IK DIT OP
Bij uitlezen komt er steeds een probleem met het ABS.
Wanneer je dit systeem test blijkt dit perfect te werken.
Hebben de olie ofgelaten, deze zag zwart maar was zeker niet verbrand ofzo
Ga nu de remschakelaars vervangen.
Indien de drukschakelaars moeten vervangen worden welke? Men spreekt steeds van 2 maar niet de welke

Iury

Geplaatst door Iury (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën C5? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Renaultmonteurtje (0) PRO, 13 jaar geleden

Solenoidkleppen waarschijnlijk defect, kosten rond de 600 euro

citr/peug monteurtje (0) PRO, 13 jaar geleden

zit er wel genoeg olie in de automaatbak?
zo ja dan inderdaad de 2 klepjes in het brain vervangen.

Renaultmonteurtje (0) PRO, 13 jaar geleden

als je de kleppen vervangt, dan MOET de motor EBE en automaat EBE software geupdate worden, de oude kleppen werken op 60hz, terwijl de nieuwe op 100hz werken!

Oldenhage (0), 13 jaar geleden

http://www.youtube.com/watch?v=Qn7YmvfAV...

Kosten zijn 480 euro incl. Btw bij iedere citroen dealer

platour (0), 13 jaar geleden

Deze bakken schijnen veel problemen te hebben.
Had er zelf een die na een kilometer elke keer in het noodprogramma sprong, dan rijd hij alleen in zijn drie.
Heb gehoord dat men kabelbomen olie en zelfs computers vernieuwd heeft, maar tevergeefs.
Heb hem uiteindelijk met pijn in het hart weggedaan, storingen werden steeds meer en erger.
Schakel nu Skoda.

andreas08 (0) PRO, 13 jaar geleden

deze bakken hebben niet veel problemen de al4 bak is betrouwbaar
ook de software zijn weinig problemen mee
ik heb nog nergens gelezen wat de kleur van de bakolie is en hier is ook niet naar gevraagd dit is belangrijk over de staat van de bak

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C5 of stel zelf een nieuwe vraag.