close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Citroën Bx: BX komt niet meer op druk

Bouwjaar: 1991

Hallo, wie weet wat ik verkeerd heb gedaan. Er was een retourslang van de lekzak gebroken die ik gerepareerd heb maar hierna kwam de auto niet meer omhoog.
Ik heb op mijn manier het systeem al ontlucht maar krijg het niet voor elkaar. Wie weet raad?

Geplaatst door

Bakker802 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

graag wat meer info ; welke retour slang ?hoe heb je ontlucht en wat voor bx heb je ? mvg; eric

ericbx 0

19 jaar

Het gaat om een BX 1400 Cannes en ik had lekkage bij het linker voorwiel. De lekzak heeft twee retourslangen en die waren kapot gescheurd. Dit heb ik eerst profisorisch opgelost door er een stukje remleiding in te drukken.
Verder heb ik ontlucht door de ontluchtings nippel op de HD regelaar los te draaien en later weer vast.
Ik heb ook al gekeken of mijn HD bol kapot was maar deze zag er goed uit. Er zat nog druk op het membraan Per ongelijk heb ik ook al eens de ontluchtingsnippel helemaal uitgedraaid en toen kwam er wel erg veel olie uit. Wel alles bij draaiende motor.
Kan de HD pomp ook droog lopen en zo versleten zijn dat deze geen druk meer kan opbouwen maar wel olie verpompen??
Ik heb bij draaiende motor ook al de druksensor bij de verdeler los gehad zonder dat er druk was. Dus m.i. moet het ergens bij de HD regelaar zitten of bij de pomp.
P.s. als ik de motor aan heb en ik heb de retourslang van de HD regelaar los dan stroomt er wel veel olie uit.
Het is een beetje een onsamenhangend geheel geworden maar ik hoop dat je er wat aan hebt.

Bakker802 0

19 jaar

heb je de ontluchtings nippel er na of tijdens de reparatie helemaal uit gedraaid? Dan ben je waarschijnlijk het kogeltje kwijt waarmee je het ontlastkanaal afsluit dat verklaard ook de grote retourstroom van je drukregelaar.normaal moet je die schroef maar net open zetten zodat de druk weg kan (hoor je sissen).ik hoor het wel verder MVG Eric

ericbx 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën BX of stel zelf een nieuwe vraag.