Hallo,
Ik heb een probleem met mijn c2 vtr 1.4
Op de autobaan had hij geen vermogen meer.. Gestopt en afgesleept.
Wat we getest hebben:
Compressie gemiddeld 13 bar
Vonk is ok
Injector komt alle 4 benzine uit ( tenminste 4 straaltjes )
Timing gecontroleerd( met 1 pin in de bak en 1 pen nokkenas tandwiel.)
Ik kan hem natuurlijk niet uitlezen......
Stationair loopt hij wel maar, Het is of de auto op drie poten loopt....reageert niet op het gaspedaal blijft gewoon stationair lopen, en motor schokt behoorlijk...
Iemand een idee
Alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Gasklephuis schoongemaakt, reageert weer op het gaspedaal alleen loopt nog op 3 cilinders...
Nogmaals bobine rail gecontroleerd, alle 4 vonk.
Morgen maar eens wederom kijken naar de injectors....
Niemand....
4 Injectors doorgemeten +/- 13.5ohm
Sagem bobine gaan vaak kapot lees ik, hoe kan ik deze doormeten?
Ik heb de bobine eruit gehaald en op de kleppendeksel gelegd en gestart, alle 4 vonken ze.
Dan zijn ze toch goed?
Signaal naar injectors hoe en hoeveel volt moet ik meten( voor te kijken of de ecu goed is)
Meteen maar een obd uitleesapparaat besteld.... :)
11 jaar
als je ff met een lange schroevendraaier oid luisterd, hoor je dan ook alle injectoren tikken bij draaiende motor?
Verplaats de bobine van 4 naar een ander . Verplaatst dan ook het verbrandings gebrek ??,dan is de bobine defect.
Vonken buiten de motor is een makki, maar onder een compressie van 12 bar is andere koek.
Zo'n bobine moet buiten de motor een vonk van 10mm kunnen maken.
Injectoren staan alle 4 onder een spanning van 12 volt . De uitgang wordt door de ECU om beurten een aantal milisec. aan massa gelegd . Dit is te zien met een spanningzoeker uitgevoerd met een ledlampje ,aansluiten op de uitgang van de injector.
Maak er studie van en er gaat een wereld voor je open.
Succes.
[quote=harry4203]als je ff met een lange schroevendraaier oid luisterd, hoor je dan ook alle injectoren tikken bij draaiende motor?[/quote]
Morgen ff proberen.
11 jaar
[quote=Punt]Verplaats de bobine van 4 naar een ander . Verplaatst dan ook het verbrandings gebrek ??,dan is de bobine defect.
Vonken buiten de motor is een makki, maar onder een compressie van 12 bar is andere koek.
Zo'n bobine moet buiten de motor een vonk van 10mm kunnen maken.
Injectoren staan alle 4 onder een spanning van 12 volt . De uitgang wordt door de ECU om beurten een aantal milisec. aan massa gelegd . Dit is te zien met een spanningzoeker uitgevoerd met een ledlampje ,aansluiten op de uitgang van de injector.
Maak er studie van en er gaat een wereld voor je open.
Succes.[/quote]
Misschien een domme vraag.. Maar hoe draai ik de bobine om is toch 1 blok..?
11 jaar
Als het een blok is voor 4 bougies is , is dat inderdaad niet mogelijk . Inwendig overslag kan wel. Of brandsporen op de bougie-isolator . Kijk of de kleur inwendig anders is dan de overige.
Je kunt wel de verstuivers van plaats wisselen om te zien of de kwaal zich verplaatst.
Het komt voor dat er roest in de ingang ontstaat van zo'n verstuiver. Er staan voorbeelden op het net om ze te reinigen. Zet er geen constante spanning op want dat gaat fout de weerstand is wel laag.
Groeten.
na wat testen is volgens mij de bobine stuk.
Auto liep op 2 cilinders...injectors spuiten benzine deze zijn goed.
Nieuw besteld
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C2 of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar