Dag allemaal
Heb namelijk een citroen c3 1.4 benzine van bj 2002.
Mijn probleem is dat de motor begint te trillen als de motor begint warm te worden en draait dan op cilinders.
Zal even kort uitleggen wat ik al gedaan heb.
Heb hem uitgelezen , waarbij ik de storing p0204 4 de injector circuit malfunction.
Hierbij heb ik de injectors 3 en 4 onderling omgewisseld en gekeken of de storing ook veranderde, maar helaas.
Hierna heb ik voor zekerheid de injectors doorgemeten op weerstand en ze hebben alle 4 ong hetzelfde.
Kabelboom en stekkers zijn ook doorgeleten op breuk. Deze waren ook ok.
De 4 de bougie had wel olie in verg. met andere. Daarbij dacht ik dathet aan de klepdichting kon liggen waarbij deze dan ook slecht draat als warm is.
Cilinderblok is afgenomen, klepgeleiders vervangen en kleppen zijn gesteld .
Helaas allemaal zonder resultaat.
Kan dat aan de temp sensor liggen of iets temp.afhankelijk.
Graag wil ik jullie raad
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Controleer eens of de ruitensproeier niet lekt onder de motorkap.
Als deze lekt komt er water/ruitensproeiervl;oeistof op de stekker van injector 4 en dat veroorzaakt overgangsweerstand.
Want P0204 is en blijft een elektrische storing op cylinder 4.
(Of eventueel de 4e injector in de ontstekingsvolgorde, dat is cylinder 2. Foutje van Peugeot.)
Dag Oldford
Ten eeste zeer bedankt voor je snelle reactie.
Ruitensproeier lekt inderdaad op de stekker ervan.
Maar wat ik niet begrijp is als ik de motor laat warmdraaien met motorkap open , begint hij het ook te doen. Kan het zijn dat de weerstand veranderd als deze warm wordt. Heb ze namelijk allemaal afzonderlijk gemeten en hebben allemaal hetzelfde weerstand.
Wat stel je me voor
Mvg
5 jaar
Weerstand van de injector en van de stekkers kan veranderen als deze warm worden.
Dag Oldford
Ik ga deze weekend een nieuw verstuiver plaatsen en de stekker aansluitingen vernieuwen.
Khou je dan zeker op de hoogte. Hoop met positief nieuws.
5 jaar
Houd je er ook rekening mee dat bij franse automerken cilinder 4 aan de distributiezijde zit en niet aan de versnellingsbakzijde?
5 jaar
Ik ga ze dan ook sowieso testen als ze warm zijn.
Ben benieuwd of de weerstand gaat veranderen.
5 jaar
Dag allemaal. Even update van zaken.
Heb ondertussen 4 injectors vervangen, maar helaas zonder resultaat. Als motor warm is begint hij slecht te draaien en te stotteren.
Wat ik wel opgemerkt heb is, als ik de wagen stilleg, hoor ik een raar gezoem in de gasklep.
Kan dit de oorzaak zijn en kan dit ook de storing injector veroorzaken.
5 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C3 of stel zelf een nieuwe vraag.
5 jaar