Heeft iemand wellicht een idee wat de oorzaak van de volgende storing kan zijn:
"Permanente storing. Signaal luchtinspuiting in de uitlaat Niet aanwezig"
Dit is de letterlijke tekst die de diagnose apparatuur van de dealer weergeeft.
Groeten,
Roel.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
er zit een luchtpomp op de wagen die bij koude start extra lucht de uitlaat inblaast om de katalysator werking te versnellen bij koude motor
controleer maar of je die pomp hoort blazen(beetje stofzuiger geluid) bij een koude start zo niet dan moet je het die kant uit zoeken
[quote=Knuckles]er zit een luchtpomp op de wagen die bij koude start extra lucht de uitlaat inblaast om de katalysator werking te versnellen bij koude motor
controleer maar of je die pomp hoort blazen(beetje stofzuiger geluid) bij een koude start zo niet dan moet je het die kant uit zoeken[/quote]
De storing wijst inderdaad in de richting van het secondary air injection systeem. Maar wat ik graag wil weten is wanneer de auto deze exacte storing geeft. Wat is er dan precies mis? Welke sensor (of afwezigheid daarvan) veroorzaakt deze melding? De motor van dit systeem loopt namelijk gewoon bij een koude start, dus de oorzaak moet ergens anders zitten.
Groeten,
Roel.
17 jaar
heel vaak is de slang defect doordat deze lekt
deze pomp moet er voor zorgen dat de vervuiling niet te hoog wordt dat de auto aan zijn emissieeisen voldoet
zodra dit overscheden wordt dan komt de pomp in werking en die blaast zuurstof in het uitlaat gedeelte om de vervuiling tegen te gaan de computer bepaalt dit
de pomp wordt koud gecontroleerd door de computer dit om de werking te controleren
het kan ook zijn dat het klepje vast zit door vervuiling
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C3 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar