Er is "iets" waardoor we bij koudstart EN buitentemperatuur rond de 0graden, maar +/- 50bar hoge druk halen. Wagen wilt dus niet starten, mbv Start-pilot wel. Eenmaal de motor is aangeslagen, rest van de dag geen problemen meer met aanslaan.
Koudstart bij gewone temperatuur, geen probleem
In andere garage: Verstuivers vervangen, HDI-pomp vervangen.
Wij: filterhuis vervangen, verstuivers getest op retour, lage druk gemeten, HDI-pomp getest, starter vervangen door zwaardere (maakt nu ongeveer 280 toeren bij starten) maar deze morgen moest de klant weer 10seconden starten voor hij aansloeg...
Waarom hebben we niet genoeg hoge druk in de commonrail bij de eerste start bij lage buitentemperatuur???? Is er ergens een temperatuur-gevoelig onderdeel met onze voeten aan het spelen???
Alle hulp is welkom!!!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Al iets gevonden , want ik zit hier met het zelfde probleem , zie onderwerp jumper
Groeten David
Auto is toen weggegaan voor export. Probleem zat hem waarschijnlijk in de verstuivers
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C8 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar