Citroën C3 Picasso 2016: cilinderkop

Bouwjaar: 2016, Brandstof: LPG, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 1600

Problemen met de cilinderkop, water in de olie

benny daems

Geplaatst door benny daems (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën C3? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

kaleido 1 (1610) PRO, 2 jaar geleden

Dus ?

    Er wordt gesproken van een nieuwe kop, een andere spreekt van een vriespastille, weet jij het? ik niet anders had ik geen vraag gesteld - benny daems (0), 2 jaar geleden

kaleido 1 (1610) PRO, 2 jaar geleden

Oke ik vind het geen vraag , meer een mededeling , maar terzake , je krijgt water in je olie , oliedruk is hoger dan de waterdruk , zou verwachten dat het andersom is , olie wordt majonaise als er water bij komt.
Wat is er al onderzocht en hoe , koelsysteem afgeperst en gekeken waar het koelwater blijft ?
Is de warmtewisselaar gecontroleerd enz.
Is de auto uberhaupt al bij een garage geweest voor onderzoek ?

hans4074 (0) PRO, 2 jaar geleden

Als het een zogenaamde EP motor (zonder turbo) is van de PSA group, dan zal de vriesplug bij de distributie in de cilinderkop er waarschijnlijk uit gekomen zijn. Deze vriesplug zit op een erg lastige plek. Ook levert PSA geen losse vriesplug voor die plug.
Waarschijnlijk wel ergens te verkrijgen, maar t probleem is om de plug er weer vertrouwd en degelijk in de krijgen. Ons advies als dealer garage...... Cilinderkop vervangen.

benny daems (0), 2 jaar geleden

Wagen is niet hersteld opgehaald.
Toch bedankt om mee te denken.
Grtjs Benny

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C3 of stel zelf een nieuwe vraag.