Hallo.
Ik heb een probleem met mijn Citroen Saxo 1.4 VTS uit 2001. Sinds een aantal weken loopt de saxo slecht, vooral wanneer hij warm is. Het motormanagement lampje gaat dan branden. De motor begint erg te bokken en heeft weinig kracht. Als ik goed gas geef en terug schakel pakt hij hem soms ineens weer goed op. Stationair lopen doet hij ook niet goed. Het toerental gaat dan van laag naar hoog afwisselend (valt net aan niet uit).
Ik heb de saxo uitgelezen met een professionele uitleescomputer, deze geeft de code P0267 injection failure cilinder 3. Ik heb de bobine en mapsensor vervangen voor een ander (2ehands). Bougies vernieuwd. Injectoren gedemonteerd en laten testen. Brandstoffilter vervangen. Volts gemeten op de injectoren. ECU stekkers ingespoten. De 3e injector omgewisseld met de 1e om te kijken of het probleem hetzelfde is. Als ik het goed heb is de 3e cilinder vanaf de distributie kant geteld. Wat mij wel opviel is dat de compressie in deze cilinder 1 bar lager is als de andere cilinders (15bar ipv 16bar).
Voor de rest hebben we de data uitgelezen van de temperatuur sensor, lambda etc. Dit leek allemaal goed te zijn.
Ik weet niet zo goed waar het nog aan zou kunnen liggen. Heeft iemand hier ervaring mee of weet een oplossing?
Hierbij een filmpje van hoe de saxo loopt. Soms is dit ook wanneer de motor koud is.
[yt]https://www.youtube.com/watch?v=HGOBP_SK...[/yt]
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Je zit sowieso fout met de distributie kant. Cilinder 1 zit aan de versnellingsbak kant. Die ene bar is een te klein verschil om te zeggen dat daar het probleem zit.
Wissel eens de 2de met de 3de injector. Ik vermoed toch dat daar het probleem zich bevindt. Komt vaker voor namelijk.
[quote=Citrogek]Je zit sowieso fout met de distributie kant. Cilinder 1 zit aan de versnellingsbak kant. Die ene bar is een te klein verschil om te zeggen dat daar het probleem zit.
Wissel eens de 2de met de 3de injector. Ik vermoed toch dat daar het probleem zich bevindt. Komt vaker voor namelijk.[/quote]
Bedankt voor uw reactie! Ik dacht dat er werd geteld vanaf distributie kant... Ga het proberen!
8 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Saxo of stel zelf een nieuwe vraag.
8 jaar