Citroën Xm: Citroen xm begin '94 stuurbekrachtiging

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0i

Het probleem is het volgende: wanneer ik traag met mijn stuur draai werkt de bekrachtiging perfekt maar wanneer ik iets sneller aan het stuur draai dan heb je de indruk dat de bekrachtiging tegenwerkt. Het lijkt dan alsof de bekrachtiging naijlt. Dus dan stuurt hij heel zwaar en stroef. Wie weet daar misschien het fijne van? Groeten Phil

philvranken

Geplaatst door philvranken (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën XM? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

mcitr. (0), 16 jaar geleden

Wellicht te weinig druk in je hydraulische systeem. Tijdens het rijden heeft de pomp het vrij druk; zowel vering als remmen als stuurbekrachtiging moeten van druk worden voorzien. Maakt je pomp geluid?
Als je koud start gaat het controlelampje dan snel uit of duurt dat heel lang?
Hoeveel km heeft de auto gereden?

andreas08 (0) PRO, 16 jaar geleden

voorraadbol controleren op druk
lhm systeem filters controleren op vervuiling en eventueel het systeem reinigen met een speciale vloeistof
om de vervuiling van het systeem op te lossen
banden goed op spanning brengen omdat er anders te grote druk op een bout van stuurbekrachtiging komt en kan afbreken

philvranken (0), 16 jaar geleden

Alvast bedankt voor de reactie. Je hebt twee hydraulische systemen blijkbaar. Als ik mijn vraagbaak raadpleeg spreken ze over filters reinigen bij het ene systeem wat ik dus niet heb . Bij het andere systeem spreken ze niet over filters en dat systeem heb ik nu net wel. Zitten er daar wel ergens filters? Ik heb het systeem waarbij de voorraadbol centraal voor op de motor zit. Bij het starten komt de wagen onmiddellijk hoog en gaat het lampje bijna onmiddellijk uit dus veronderstel ik dat de het systeem snel op druk is. De groeten Phil

anoniem-1573996169 (0), 16 jaar geleden

zit je riem wel strak genoeg,lijkt wel of je riem over de poulie slipt

mcitr. (0), 16 jaar geleden

ik vrees dat je het probleem dan in het stuurhuis zelf moet zoeken. Ook jouw auto heeft lhm-filters; deze zitten in de pot waar de lhm inzit. Je kun je deksel daarvan waar ook alle retourslangen uitkomen loshalen. Je zult dan zien dat onder dat deksel filters zitten. Maar...ik denk dat dat bij jou nog wel goed zit, anders komt je auto namelijk niet snel hoog. Toch ik zou voor de zekerheid wel de olie wisselen en filters schoonmaken. Is goedkoper. Als de auto drukloos is een paar keer helemaal van links naar rechts sturen, de perst dan de oude olie er goed uit.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën XM of stel zelf een nieuwe vraag.