Citroën Xsara: Contactslot

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 i

Eigenlijk is mijn probleem al verholpen maar ik wil dit graag kwijt. Voor zowel monteurs als particulieren.
Heb net 4 weken een Picasso uit 2001 gekocht en ben daarmee op vakantie naar Spanje geweest reed zeer goed en zeer comfortabel. Perfect !! Maar op een mooie hete zondag zijn wij naar het strand gereden CC aan op koud, klein ritje gemaakt en auto geparkeerd in de zon / strand. Echter bij terugkomst sleutel in contact niet meer te bewegen. ANWB alarmcentrale gebeld en deze de garage op de hoogte gebracht. Bij melding van de ANWB aan de garagehouder wist deze gelijk dat het om een Xsara Picasso ging !!!?????. Wat blijkt dit is een zeer bekend euvel aan de Picasso in warme landen. Waarschijnlijk geeft de airco op het metalen buitwerk teveel koude lucht en wordt in het kunstof binnenzijde e.e.a. te heet (zie de dikke kontaktdraden). gevolg : kunstof nokken aan de binnezijde breken af.
Het is maar dat je het weet !!

Hin

Geplaatst door Hin (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën Xsara? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

andreas08 (0) PRO, 16 jaar geleden

dat er problemen zijn met contactsloten wil ik niet ontkennen dat de picasso het alleenrecht hiervan heeft is niet waar
heel veel mensen hebben een sleutelbos die enorm zwaar is
en als je met deze zware sleutelbos die in het slot zit over een slecht wegdek rijdt
kan het niet anders dan dat het contactslot die gesloopt wordt
u heeft deze auto pas ik denk zelf dat het probleem bij de vorige eigenaar terug te brengen is

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Xsara of stel zelf een nieuwe vraag.