Citroën Xsara: Koelvloeistof

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1400

Koelvloeistof verlies ong. 1ltr p/week.

Bedankt voor reacties op eerdere plaatsing.

Geen natte vloermat(verwarmingsradiator) was ook onder druk gezet geen drukverlies.

Oorzaak hopenlijk gevonden. Gisteren na een rit ,even later terug bij de auto zag ik dat hij koelvloeistof lekte via overloop slang.
Weet niet of er een of andere sensor in zit (en waar die zich bevind)die na afzetten van het kontakt de eventuele koeling verzorgd mocht de temperatuur alsnog oplopen.
Want toen ik het kontakt aanzette gingen de koelvinnen wel draaien(temperatuur op meter 90 graden)
Wie weet oplossing.
B.V.D Ronjo

ronjo

Geplaatst door ronjo (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën Xsara? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

andreas08 (0) PRO, 16 jaar geleden

als ik het goed begrijp gooi je hem helemaal vol en wat hij eruit gooit is dan lekkage
volgens mij is er een maximale stand van de koelvloeistof
het beste om deze auto is om het niveau warm te contr niet onmiddelijk na afzetten contr maar na 5 minuten
na het afzetten van de motor zet je ook de koeling stop waardoor er een temperatuur stijging plaatsvindt vandaar dat je constateert dat met contact aanzetten de koelvin in werking komt
ik denk dat er geen lekkage is

ronjo (0), 16 jaar geleden

Hoi Andreas

Vul de radiator bij tot aan de maximale stand (dus niet vol).
Zit er geen sensor in die de koelvinnen aanzet als het kontakt is afgezet?

andreas08 (0) PRO, 16 jaar geleden

om de koelvinnen te laten draaien als de motor afgezet is dat bepaalt de fabrikant
tegenwoordig is het ook zo dat als de computer te warm wordt dat de koelvin ook in werking komt

de radiateur bijvullen in warme toestand tot het maximum en in warme toestand controleren is de beste methode

ronjo (0), 16 jaar geleden

Probleem opgelost.

Radiatordop stuk,drukventiel bleef openstaan .
Nieuwe geplaatst alles OK.

andreas08 (0) PRO, 16 jaar geleden

als je de radiateur te veel blijft vullen dan gaat deze nieuwe radiateurdop ook weer kapot
groetjes

ronjo (0), 16 jaar geleden

Net terug van vakantie in Oostenrijk.
3500km. gereden geen koelvloeistof meer verloren ,ook niet bij bergop waarbij de temperatuur wat hoger oploopt.
Dus probleen was de expansievatdop.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Xsara of stel zelf een nieuwe vraag.