close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Citroën Xsara: Koelvloeistof

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1400

Koelvloeistof verlies ong. 1ltr p/week.

Bedankt voor reacties op eerdere plaatsing.

Geen natte vloermat(verwarmingsradiator) was ook onder druk gezet geen drukverlies.

Oorzaak hopenlijk gevonden. Gisteren na een rit ,even later terug bij de auto zag ik dat hij koelvloeistof lekte via overloop slang.
Weet niet of er een of andere sensor in zit (en waar die zich bevind)die na afzetten van het kontakt de eventuele koeling verzorgd mocht de temperatuur alsnog oplopen.
Want toen ik het kontakt aanzette gingen de koelvinnen wel draaien(temperatuur op meter 90 graden)
Wie weet oplossing.
B.V.D Ronjo

Geplaatst door

ronjo (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

als ik het goed begrijp gooi je hem helemaal vol en wat hij eruit gooit is dan lekkage
volgens mij is er een maximale stand van de koelvloeistof
het beste om deze auto is om het niveau warm te contr niet onmiddelijk na afzetten contr maar na 5 minuten
na het afzetten van de motor zet je ook de koeling stop waardoor er een temperatuur stijging plaatsvindt vandaar dat je constateert dat met contact aanzetten de koelvin in werking komt
ik denk dat er geen lekkage is

andreas08 0
badge

17 jaar

Hoi Andreas

Vul de radiator bij tot aan de maximale stand (dus niet vol).
Zit er geen sensor in die de koelvinnen aanzet als het kontakt is afgezet?

ronjo 0

17 jaar

om de koelvinnen te laten draaien als de motor afgezet is dat bepaalt de fabrikant
tegenwoordig is het ook zo dat als de computer te warm wordt dat de koelvin ook in werking komt

de radiateur bijvullen in warme toestand tot het maximum en in warme toestand controleren is de beste methode

andreas08 0
badge

17 jaar

Probleem opgelost.

Radiatordop stuk,drukventiel bleef openstaan .
Nieuwe geplaatst alles OK.

ronjo 0

17 jaar

als je de radiateur te veel blijft vullen dan gaat deze nieuwe radiateurdop ook weer kapot
groetjes

andreas08 0
badge

17 jaar

Net terug van vakantie in Oostenrijk.
3500km. gereden geen koelvloeistof meer verloren ,ook niet bij bergop waarbij de temperatuur wat hoger oploopt.
Dus probleen was de expansievatdop.

ronjo 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Xsara of stel zelf een nieuwe vraag.