Citroën Ax: (dis) bobine rookt op ax 1.1

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.1

probleem met een ax 1.1 met dis ontsteking,

auto komt hier op 2 cillinders aan , diagnosse binneste 2 cillinders kregen geen ontsteking.
ik ging er van uit dat de bobine

"gewoon" stuk was , dus 1 van de sloop gehaald , vervangen en geprobeerd te starten .

liep weer als nieuw ! , tewijl ik sta te kijken rookt die zelfde ook op

met het gevolg dat hij weer op 2 ( de 2 buitenste) cillinders loopt

toen ben ik gaan meten en kwam er achter dat op pen 1 van het module maar 2 volt stond en op contact moet dat min. 12 volt zijn
en een weerstand in de bougiekabels.

dus die vervangen en weer de bobine .
heeft een dag uitgehouden en nu weer het zelfde.

wat ik gecheckt heb:

# massa kabel van bak naar accu.
# bougiekabbels
# bougies
# systeem module

wie o wie heeft dit eerder gehad ?
zou graag dit willen oplossen.

en hoeveel werk is het om er weer een gewone rotor ontsteking van te maken ? dan ben ik van die K* dis ontsteking af

mvg .
auke

olds1972

Geplaatst door olds1972 (0) PRO , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën AX? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

CARS&MOTORS (0) PRO, 14 jaar geleden

heb ombouwen een keer geprobeerd bij een huyundoe
moet je een ontsteking hebben en KUNNEN inbouwen
een ecu
andere sensoren op andere plakken
halgever
kabelbom door de hele auto
kortom
onmogelijk
zit er geen fout in de plus en massa van de regeleenheid
als ik t goed heb zitten er 2 voedingen op de eenheid die inwendig gescheiden is

olds1972 (0) PRO, 14 jaar geleden

ik heb medere iig zo uit het hoofd 2 directe voedings op de ecu ( maar ben nu niet bij de auto) heb het schema van autodata er bij en heb het na gelopen welke pen wat moet hebben. dat is dus goed.

op de 4 draden gemeten op de bobine , als je er voor staat moeten de 2 meest rechtse pulseren maar dat doet alleen de meest rechtse .


is dat ombouwen echt zo gedonder ? halgever zit toch in die oude ontstekings ? als die de aan sturing van uit de ecu krijgt moet het onsteknigs verhaal toch kloppen ? mischien denk ik nu te makkelijk hoor .

maar mijn streven is liever het probleem op lossen .

CARS&MOTORS (0) PRO, 14 jaar geleden

halgever zit er wel in
maar je tt sensoren en bdp sensor niet
iig is de aansturing en meting anders
ik had 2 autos bij me en ben iov een leverancier van demontage delen 3 dagen met schemas en aansluitingen bezig geweest
alle bedrading is totaal anders
maar volg van beide de bedrading eens en snij de boom open
ik denk dat je ergens een sluiting vind

olds1972 (0) PRO, 14 jaar geleden

@ CARS&MOTORS

bedankt voor je tip !, heb de kabelboom compleet losgehaald en bekeken , was 1 draad kaal geschuurd door tegen het schutbord aan aan te schuren

draad weer geisoleerd en klaar . geen storing meer


vervelende storingen zo iets ...maarja is weer opgelost.

mijn dank voor de reacties.

groeten

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën AX of stel zelf een nieuwe vraag.